e30 tic Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 BTW...Når en bil kommer ut fra fabrikk med et visst antall opgitte hk (for eks 320 med 150hk) - er disse på hjula eller motor? det er på veiv
SSM Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 Kem sin Golf var det dere såg på forresten? Vet ikke.. Han hadde et stykke å kjøre han og sa han. Hk som er opgitt i broskyrer etc. er svinghulshester.
space Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Nei nei, ikke fast motstand. Men vil da tru at tapet ikke vil være større til mere hk man har, at tapet i min bil vil være like stort med 200hk som med 300hk. Siden drivverket vil være likt, men det kan godt være at det du sier stemmer bortsett fra det med prosenten. Men det er hvertfall IKKE 240hk i min motor når den har 215 orginalt når den var ny, henter ikke 25hk på åpent filter. Og nei, Getrag 262CR kassen har 1:1 på 5. gir. Tror nok ganske sikkert at tapet er tildels megest sterkt avhengig av hvor mange hester/dreimoment man har (eller riktigere, bruker). Grunnen til det er at friksjonen i alle led blir større jo større moment de utsettes for. Dette henter jeg kun ut i fra min teoretiske forståelse. Men å bruke et generelt %-tap vil helt sikkert føre til at man bommer mye i en del tilfeller. space
SSM Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 Det kan no stemme det du sier der ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå