Gå til innhold

Da har jeg bremsa M3'en:)


Anbefalte innlegg

Skrevet
BTW...Når en bil kommer ut fra fabrikk med et visst antall opgitte hk (for eks 320 med 150hk) - er disse på hjula eller motor?

det er på veiv

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kem sin Golf var det dere såg på forresten?

Vet ikke.. Han hadde et stykke å kjøre han og sa han.

Hk som er opgitt i broskyrer etc. er svinghulshester.

Skrevet
Nei nei, ikke fast motstand. Men vil da tru at tapet ikke vil være større til mere hk man har, at tapet i min bil vil være like stort med 200hk som med 300hk. Siden drivverket vil være likt, men det kan godt være at det du sier stemmer bortsett fra det med prosenten. Men det er hvertfall IKKE 240hk i min motor når den har 215 orginalt når den var ny, henter ikke 25hk på åpent filter. Og nei, Getrag 262CR kassen har 1:1 på 5. gir.

Tror nok ganske sikkert at tapet er tildels megest sterkt avhengig av hvor mange hester/dreimoment man har (eller riktigere, bruker). Grunnen til det er at friksjonen i alle led blir større jo større moment de utsettes for. Dette henter jeg kun ut i fra min teoretiske forståelse. Men å bruke et generelt %-tap vil helt sikkert føre til at man bommer mye i en del tilfeller.

space

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...