Gå til innhold

Luftmengdemåler e36 + turbo


Singda
 Share

Anbefalte innlegg

tenker på å sette luftfilter og luftmengdemåler rett på turbo, altså LMM før filteret seff, så lurer jeg på om jeg må forlenge ledningene som sitter på LMM?

men er det nødvendig å bruke lmm i det hele tatt, blir det mere stabilt da eller?

så en ting til, er også en løsning kansje å ha LMM der den står oginalt å feste trykkrørene rett på LMM? men mister jeg trykk da pga de ledningene som sitter på LMM? fjerner jeg de ledningene er det jo 2 svære hull å da mister jeg jo værtfall trykk.

så håper på svar siden dette skal gjøres imorgen tenkte jeg :)

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på å sette luftfilter og luftmengdemåler rett på turbo, altså LMM før filteret seff, så lurer jeg på om jeg må forlenge ledningene som sitter på LMM?

men er det nødvendig å bruke lmm i det hele tatt, blir det mere stabilt da eller?

så en ting til, er også en løsning kansje å ha LMM der den står oginalt å feste trykkrørene rett på LMM? men mister jeg trykk da pga de ledningene som sitter på LMM? fjerner jeg de ledningene er det jo 2 svære hull å da mister jeg jo værtfall trykk.

så håper på svar siden dette skal gjøres imorgen tenkte jeg :)

takker for alle svar!

Du kan iallefall ikke fjerne lmm! Med mindre du har planer om noe datasprut.. Du bør vel også ha filteret før lmm :lol:

Er det ikke naturlig å forlenge ledningene slik at du kan ha filter og lmm ved turboen? Og så trykkrør fra turbo og til innsug evt via ic...

Men nå er vel ikke jeg rette mannen å snakke turbo med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på å sette luftfilter og luftmengdemåler rett på turbo, altså LMM før filteret seff, så lurer jeg på om jeg må forlenge ledningene som sitter på LMM?

men er det nødvendig å bruke lmm i det hele tatt, blir det mere stabilt da eller?

så en ting til, er også en løsning kansje å ha LMM der den står oginalt å feste trykkrørene rett på LMM? men mister jeg trykk da pga de ledningene som sitter på LMM? fjerner jeg de ledningene er det jo 2 svære hull å da mister jeg jo værtfall trykk.

så håper på svar siden dette skal gjøres imorgen tenkte jeg :)

takker for alle svar!

Du kan iallefall ikke fjerne lmm! Med mindre du har planer om noe datasprut.. Du bør vel også ha filteret før lmm :lol:

Er det ikke naturlig å forlenge ledningene slik at du kan ha filter og lmm ved turboen? Og så trykkrør fra turbo og til innsug evt via ic...

jo er kansje det, hehe men da må jeg vell kjøpe nye slanger til LMM da, hvor går de slangene henn egentlig?

og en annen ting jeg lurer på er at den interne wastegaten på turboen, den har jo en ekstra nippel på seg... har hørt jeg skal sette en slange på den og dra den opp til insuget å feste den der?

isåfall hvor på innsuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor er det snakk om? Er ikke vant til så mange slanger på lmm på e36. Men div m10/20 ol har vel slikt..

Den evt slangen må vel bare gå inn på innsuget et sted hvor den kan få vakum når spjeldet lukkes. Men aner ikke hvor fra eller hva den er til. Annet enn at det ikke er så lett å borre/gjenge i støpegods..

Er ikke til ladetrykksmåler da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor er det snakk om? Er ikke vant til så mange slanger på lmm på e36. Men div m10/20 ol har vel slikt..

Den evt slangen må vel bare gå inn på innsuget et sted hvor den kan få vakum når spjeldet lukkes. Men aner ikke hvor fra eller hva den er til. Annet enn at det ikke er så lett å borre/gjenge i støpegods..

Er ikke til ladetrykksmåler da? :)

Oki, er snakk om 325i motor,91 mod

er turbotryksregulatoren som skal festes imellom slangen som går ifra wastn til insuget en plass, er ganske usikker på dette jeg og så får se om det er noen slanger i innsuget som jeg ikke har "bruk" for å erstatte den me den andre=P

noen andre som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vell ta et t stykke å feste det imellom en av slangene som går til LMM? altså kappe slangen i 2 å sette på T stykke me nipler på alle sider?

vist det kan funke eventuelt hvilken slange ifra insuget kan jeg gjøre slik med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...