jensemann23 Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 I dag driver jeg med et lite prosjekt: Tok av gasspedalen og dørlisten på førersiden, og dro vekk så mye som mulig av teppet for å komme til under. Det så det ikke bra ut. Ikke gjennomrustet, men begynnende rustangrep og masse vann! Nå står varmevifta under teppet og tørker opp. Det var rust og vann også under asfalt-lappene som sitter pålimt. Så jeg rev dem av og kastet de. Er de lyddempende? Bør jeg skaffe nye? Ihvertfall, nå står varmevifta på fullt under matta og tørker skikkelig ut. Skal stålbørste , støvsuge og male opp med antirust grunning før jeg legger matta tilbake på plass. Anbefales å sjekke dette, da det er et utsatt sted hvis det har vært/er vannlekkasje i bilen sånn som det var på min( taklukedreneringen).
jensemann23 Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2007 hehe, ja jeg passer på; Noen som vet om de asfaltplatene er for å dempe støy, eller er det kun rustbeskyttelse?
Boddiz Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 Tar du en titt under bilen din trådstarter, så ser du at du antageligvis at du mangler to propper" som skal befinne seg ca under høyrebenet til sjåfør og ventrebeinet til passasjer. Hadde samme problem med min tidligere e36.
jensemann23 Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2007 mangler den på førersiden ja. Men jeg fant den igjen under teppet. Så skal sette den på igne nå med fugemasse:)
jensemann23 Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2007 nå er det pusset ned, og sprayet med tectyl under der:) Skal tørke, så blir det på med matta igjen
G-RACING Skrevet Oktober 3, 2007 Skrevet Oktober 3, 2007 Pass på at "plasten" innsida av dørpanela henger som den skal, at denne tetter skikkeleig. Denne var laus på dørene på min e36, og gjorde til at det lakk som ei sil inn i bilen.
Mexos Skrevet Oktober 3, 2007 Skrevet Oktober 3, 2007 Dette må jeg også skjekke. Vet jeg mangler 1 propp!
///MoePower Skrevet Oktober 3, 2007 Skrevet Oktober 3, 2007 Asfaltplatene er der for å dempe/oppta vibrasjonene i stålplatene, altså for å lyddempe ja. Forøvrig et godt tips: bruk noe annen form for rustbeskyttelse istedenfor tectyl. Tectyl trekker nemlig vann og egner seg ikke rett påp bart metall. Tectylen i seg selv hvis vi tenker oss understells/rustbehandlingen på en bil, den er ikke egentlig der for å beskytte for rust, den er der for å beskytte lakken slik at ikke småsteiner, sand, salt osv skal få slite bort lakken. Det er nemlig lakken som er påført før tectylen som rustbeskytter det hele. Tectylen som er under bilen hjelper forøvrig også på når det gjelder lyddemping, men dette er veldig minimalt. Man kan også når det gjelder gulvet inne i bilen få kjøpt "lyddemper på boks", slikt belegg man kan spraye utover gulvet, som kommer til i alle kriker og kroker. Dette lyddemper og har den fordelen at den veier mye mindre enn asfaltplater og alaskens gulvmatter, men desverre har den ikke like god effekt som alle mattene. Noen tips fra meg bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå