Gå til innhold

Aircondition blir ikke kald hva er som regel problemet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en e-36 97 mod og den gir ikke kaldluft i klima

Hva er det kan være feil?

Takk for hjelpen

Skrevet

På tide med ny gass kanskje? koster deg et par høvdinger som regel.

edit: Husk å få sjekket AC anlegget for lekkasjer før du etterfyller gass, trykktesting. Dette er det firmaer som driver med.

Skrevet

Ok det håpet jeg også men er det sånn de gjør fort, eller må du gjøre det selv for den prisen, er ikke helt oppegående på akkurat dette tema:)

Skrevet

Du trenger etterfylling av gass, er anlegget uten trykk nå må vi vacumere først.

Fylling tar vel ca 20 minutter, vacumering tar ca 30 minutter, litt forberedende og avsluttende arbeid så regn med en timestid.

Fikk ikke folk her et tilbud av meg på dette i våres?

Skrevet

AC på bilen min virket heller ikke når jeg fikk den. La merke til at Motoren/kompressoren eller hva det er ikke startet en gang når jeg skrudde på AC. Fikk fyllt på gass på ett verksted. Fikk også beskjed om at apperatet dem hadde sa ifra om det var lekkasjer, og det hadde det ikke gjort. Etter det fungerte alt perfekt. MEN nå etter 2mnd er det ikke så kald luft lenger, men AC'n starter når jeg trykker den på.....så selv om "gass-påfylle-maskinen" ikke sa at det var lekkasje, så er det nok det likevel eller kan det være andre ting ?

Skrevet

Kommer nye medlemmer her på bimmers hele tiden ;)

Ikke alle som vet at det har kommet noe tilbud engang, så vanskelig å søke etter noe dem ikke vet eksisterer ;)

Skrevet
AC på bilen min virket heller ikke når jeg fikk den. La merke til at Motoren/kompressoren eller hva det er ikke startet en gang når jeg skrudde på AC. Fikk fyllt på gass på ett verksted. Fikk også beskjed om at apperatet dem hadde sa ifra om det var lekkasjer, og det hadde det ikke gjort. Etter det fungerte alt perfekt. MEN nå etter 2mnd er det ikke så kald luft lenger, men AC'n starter når jeg trykker den på.....så selv om "gass-påfylle-maskinen" ikke sa at det var lekkasje, så er det nok det likevel eller kan det være andre ting ?

Det er den mest utbredte løgnen som fines, et slikt automatisk apparat sjekker bare etter lekasjer ved å vacumere, er det da feks lekasje i en slange, vil gummien under vacumet trekke sammen hullet og anlegget vil være tett. Eneste måten å virkelig test er ved testing med nitrogen, og trykk over tid, dvs sjelle etter lekasjer i mellom 30 minutter og et par dagn.

Deretter vacumere igjen for å se etter lekasje i o-ringer før man så fyller gass.

Helt typisk har du en liten lekasje som ikke blir oppdaget av en automatisk fyllestasjon.

Kanskje kan bruk av billig produkter som leakstop eller andre sånne tetteguffer virke, men det er i tilfellet helt uten garanti.

Gå til noen som vet hvordan et klimaanlegg funker og som kan teste og fylle sporstoff slik at du finner feilen.

Skrevet

Jo, men du kan sikkert gjenta det :)

Hadde jeg nå bare husket det....

Men la oss si noe sånt da 500,- for fylling pluss 1,- pr gram gass.

Vacumering og trykktesting kommer i tillegg, la oss si 500,- for det også da, da er jeg billigst.

Skrevet

Jo, men du kan sikkert gjenta det :)

Hadde jeg nå bare husket det....

Men la oss si noe sånt da 500,- for fylling pluss 1,- pr gram gass.

Vacumering og trykktesting kommer i tillegg, la oss si 500,- for det også da, da er jeg billigst.

Min E34 vil det da koste 2500,- å få fylle hos deg. Bavaria tar 1800,- for å fylle med maskinen sin, jeg vet ikke om den sjekker etter lekkasje med trykk eller vakum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...