Morten1989 Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 Heisann. Har lufta radiatoren min nå, men det ble får mye frostveske? Renner det som blir til åvers ut, eller må jeg få det ut selv på noe vis? mvh Morten Andersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snes Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hei. Det skal være en skrue under radiatoren din. Om du ikke finner den så kan du løsne slangen nederst på radiatoren. snes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 Er en tappe skrue under radiaotoren, mener å huske at den er blå farget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 Ingen fare. Hvis du har lufta på riktig måte så skal du fylle opp med frostveske til det renner over, skru på lokket og kjøre en god tur. Den kaster selv ut det som blir til overs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 fyll til det renner ut av lufteskruen og skru den igjen:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 motor og kjølesystemet skal jo helst luftes ved kald motor, å helst i en liten motbakke der fronten på bilen er høyeste punkt, personlig synes jeg vertefall det er lettest... angående kjølevæsken på bilen så kan den selfølgelig tappes av med tappeskru eller slange i bunn av radiator, men slik som jeg forstår ditt spørsmål så har du fylt på for mye frost væske på bilen? slik at blandings forholdet er feil? er det i tilfelle ALT for mye, så må du vurdere å tappe ned litt og derreter fylle på med tilsvarende vann igjen.. men litt over blandingsforholdet som er anbefalt av frostvæske leverandøren kan umuli være skadelig for bilens kjølesystem, frost væske forhindrer jo korrosjon osv i tillegg til frost beskyttelse så... skal jo berre være "good shit":P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Ingen hjelp i å stå i oppoverbakke på en M50. Man skal fylle helt til alt luften er kommet ut av lufteskruen. Så skal man skru den igjen også fylle til det renner over i påfyllingshullet. Skru på lokket og kjør en god tur. Da er den luftet skikkelig. Ingen poeng i å tappe ut kjøleveske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 1:Ingen hjelp i å stå i oppoverbakke på en M50. 2:Ingen poeng i å tappe ut kjøleveske. 1: okay, kjekkt å vite viste ikke nøyaktig hvilken motor type han hadde siden det ikke stod noen plass, men om det er den orginale motoren som står i så er det jo åpenbart men generelt sett skader det vel ikke 2: om man fyller på ALT for mye FROST væske i KJØLEVÆSKEN (vann) kan det virke imot sin hensikt, det står det ihvertfall på de frostvæskene jeg kjøper... så spørst det da om det kansje er forskjell på glykol basert og den andre typen... skal ikke være alt for påståelig, men jeg bruker hvertfall (eller prøver så langt som råd) og holde meg til det som er annbefalt av leverandør av produkt eller bmw... mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 hvorfor steller folk bilene i oppoverbakke når de lufter? det har ingen som helst funskjon bortsett fra masse søling med kjølevæske (og gift i naturen og døde husdyr som resultat)... kjølevæske skal skiftes slik BMW sier det. Det er kjempe enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 hvorfor steller folk bilene i oppoverbakke når de lufter?det har ingen som helst funskjon bortsett fra masse søling med kjølevæske (og gift i naturen og døde husdyr som resultat)... kjølevæske skal skiftes slik BMW sier det. Det er kjempe enkelt. På de gammle 4 syl (M10) motorene til BMW så måtte man stå i en bratt oppoverbakke får å få ut luft av systemet. Er ingen 6 syl motorer som har hatt dette fenomenet. Nyere 4 syl lufter seg selv når du fyller opp med veske. Husk å sette varmeapparatet på full varme når du lufter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 om man fyller på ALT for mye FROST væske i KJØLEVÆSKEN (vann) kan det virke imot sin hensikt, det står det ihvertfall på de frostvæskene jeg kjøper... så spørst det da om det kansje er forskjell på glykol basert og den andre typen... skal ikke være alt for påståelig, men jeg bruker hvertfall (eller prøver så langt som råd) og holde meg til det som er annbefalt av leverandør av produkt eller bmw... I følge BMW skal det blandast 50/50 med frostvæske og vatn året rundt. Det står i allfall i mi instruksjonsbok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 meningen med at den skal stå i oppoverbakke som dem sier er at ekspansjonstanken skal være det høyeste punktet så lufte kan komme ut der.. ikke alle det fungerer like godt på men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 I følge BMW skal det blandast 50/50 med frostvæske og vatn året rundt. Det står i allfall i mi instruksjonsbok... men er det glykol basert frostvæske bmw blir levert med da? har aldri kjøpt orginal frostvæske før, da bilen var såpass gammel, blandet det slik at den tålte ned til 35 minus grader og det var glykol basert, veit at det finnes vertefall en type frost væske til, som ikke er glykol basert, mulig at den må ha en større andel frostvæske i forhold til vann...? men skal ikke lage noen videre diskusjon ut av dette, skulle bare prøve å hjelpe fyren, var egentlig ikke ute etter en lenger diskusjon rundt temaet så da får jeg bare bøye meg i støvet, å fortsette å blande kjølevæsken min slik jeg gjør, å slutte å plage andre med det mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå