Gå til innhold

vil det lønne seg å importere bil til 50-60K?


in2you
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det vil lønne seg å importere biler ned mot 50-60K in til Norge? tenker da spesielt på BMW E36 3-serie eller Audi b5 A4. var netopp i tyskland, og merka at det var mye større utvalg blandt disse bilene der nede ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva du mener med att det skal lønne seg. Hvis det er i forhold til pris, så tror jeg ikke det, men tenker du på utvalg, så er svaret ja! Det enkleste er jo å ta ett eksempel i utlandet, og regne på det, så kan du jo sjekk hva tilsvarende bil koster her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så når du sier det ikke lønner seg prismessig, vil det si at det faktisk er noe dyrere eller nokså det samme som her til lands?

fant forresten en fin bmw e36 318i med skinn:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lutix4mdlm4t

brukte kalkulatoren som var på www.tyskland.org , og kom til en norsk pris på ca. 55000 kr... kan det stemme kanskje? har en følelse av at eg kanskje gjorde noe feil undervegs, men fikk det samme svaret om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen stemmer den. Pass på at du må ha ECE-papirer på så gammel bil. I tillegg kommer det jo også moms på fraktutgiftene og litt dill her og der, men så slipper så du omreg. avgift.

Tviler på at du sparer noe, men sjansen for å få en bra bil er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres kanskje litt dumt ut, men hva er ECE? har aldri vert med på import av bil eller noe lignende før, så trenger litt info om det egentlig. driver å leser endel om andre som har henta bil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så når du sier det ikke lønner seg prismessig, vil det si at det faktisk er noe dyrere eller nokså det samme som her til lands?

Jeg vil absolutt tro att du finner en E36 318 til samme pris i Norge konta å importere en fra utlandet. Det er jo ikke akkurat en sjelden bil i Norge.. Men hvis du er veldig kresen på farge/utstyr, så er kanskje sjansen større for å finne rett bil i utlandet.

Det er kjøpers marked, så det er bare å prute i vei.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det nye systemet for beregning av avgifter? Er ikke det slik at du kan velge om du heller vil betale avgifter utifra pris på tilsvarende bil i Norge vs. ordinært avgiftsystem m. vekt, hk osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det nye systemet for beregning av avgifter? Er ikke det slik at du kan velge om du heller vil betale avgifter utifra pris på tilsvarende bil i Norge vs. ordinært avgiftsystem m. vekt, hk osv.?

Litt OT, men BoSjo her på forumet har litt info om dette. Etter hva jeg forstod så må du først betale vanlig engangsavgift, så kan du velge alternativ 2 etter å ha betalt denne, for å få en fagperson til å gå over bilen for og anta bruktpris osv her til lands, så kan du få tilbakebetalt differansen. Problemet er, at den kan slå begge veiener. De kan også komme frem til at du har betalt for lite i avgift, som da ender i at du må betale mer. Om dette er korrekt bruk av den alternative måten vet jeg ikke, men du kan jo ringe og høre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...