vegsir Skrevet Oktober 3, 2007 Skrevet Oktober 3, 2007 tror foringene i bakkant av bilen begynner å bli rimelig slitne. og vurderer derfor å bytte de snart. men hva er grei pris for å få gjort dette på verksted? vet de har en slags maskin eller noe så de slipper å demontere hele bakstillinga.
Fliid Skrevet Oktober 3, 2007 Skrevet Oktober 3, 2007 Det er mange foringer i bakkant. Litt mer spesifikt hadde ikke gjort stort Mitt forslag er vell (som det pleier å være) å gjøre det selv. Billigst det.. Men vær sin smak.
vegsir Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2007 Det er mange foringer i bakkant. Litt mer spesifikt hadde ikke gjort stort Mitt forslag er vell (som det pleier å være) å gjøre det selv. Billigst det.. Men vær sin smak. hehe. jeg vet ikke jeg. vil jo tro at det meste blir slitt etter en stund. føler av og til at det vrir seg ganske godt når jeg gir på. og når jeg har passasjer så går det ene dekket inni hjulbuen. hvor lang tid pg hvor mye vil det ca koste en amatør å gjøre dette da? bruker bilen omtrent hver dag. men har verksted med alt jeg trenger tror jeg
kazynor Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 det at den subber med folk baki er vel heller slitte fjører? tror ikke foringene gir seg så mye etter...
vegsir Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2007 det at den subber med folk baki er vel heller slitte fjører? tror ikke foringene gir seg så mye etter... vil tro det er en kombinasjon. for uansett om jeg bunner støtdemperen så skal vel ikke dekket ta i hjulbuen? og det gjør det kun på den ene siden.
vegsir Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2007 Gåen støtdemper kanskje? ja er nok stor fare for det. men tror det er mere enn bare det. for av og itl så føler jeg alt vrir seg baki der når jeg gir på. og det skal vel ikke vri seg sånn at det veldig merkbart?
tams Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 dette med at bakstillingen føles løs og at "vrir på seg" kommer av utslitt hovedforing i bakaksel. dette er normalt i hvert fall på 3-serier som har rulla noen kilometer. du kan regne med 3500.- pluss minus 1500 kr for å bytte disse på verksted (alt avhengi av hvordan verksted) skal man gjøre dette selv er man avhengi av presse som ikke pleier å være standard verktøy hos biltema-mekanikeren. ville nok godt for å reise på et verksted med trivelige folk og få de tl å heise den opp og kikke på hvilke foringer som må byttes sammen med deg. sleng så på et par nye støtdempere og så blir bilen som ny å kjøre.
vegsir Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 dette med at bakstillingen føles løs og at "vrir på seg" kommer av utslitt hovedforing i bakaksel. dette er normalt i hvert fall på 3-serier som har rulla noen kilometer. du kan regne med 3500.- pluss minus 1500 kr for å bytte disse på verksted (alt avhengi av hvordan verksted) skal man gjøre dette selv er man avhengi av presse som ikke pleier å være standard verktøy hos biltema-mekanikeren.ville nok godt for å reise på et verksted med trivelige folk og få de tl å heise den opp og kikke på hvilke foringer som må byttes sammen med deg. sleng så på et par nye støtdempere og så blir bilen som ny å kjøre. ok takker. ja dempere burde også byttes, men tenkte å vente litt med det da jeg går med planer om å kjøpe atv.
kanari87 Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Er ikke noe prob og bytte hoved foringer i bakstiling alt du trenger er skjære brener og litt puse papir. Bare brenn ut foringene og lur inn de nye.
vegsir Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 var hos den lokale bmw forhandleren i dag, og han jeg snakka med der mente at det var traversforingene som var gåene. og at uansett så skulle det ikke gå ann at ting vrei seg. det er ikke sikkert ting vrir seg når jeg gir på men føles slik i hvertfall. for å bytte traversforingene så skulle de ha 2500+ deler. gjør det noe å sette på uoriginale skiver forran? for originale så skulle de ha 960prs stk, og 1250 for klosser vhis jeg ikke surrer helt
kazynor Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 klossene er nå en ting jeg kjøper på biltema...det samme gjelder skiver...med mindre du har en "trimma" versjon, som skal se tøff ut selv på bremsene, holder biltema lenge...
vegsir Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 klossene er nå en ting jeg kjøper på biltema...det samme gjelder skiver...med mindre du har en "trimma" versjon, som skal se tøff ut selv på bremsene, holder biltema lenge... biltema er ikke et tema, når det gjelder bremser, og demping for min del i hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå