kazynor Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 når bilen kjører rett fram, og det ikke er noe belasting av rattet dirrer det veldig fra side til side. rister temmelig godt. men når jeg svinger, forsvinner det....kan det være slitte styrekuler?
Holberg Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Jeg hadde samme problem på min bmw. Grunnen til dette var at bremseklossene hang på skiva slik at det ble varmt som fy, og det førte til risting i rattet. Er ikke sikkert det er dette som er grunnen til deg men
morteym Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Det kan være kast i skivene, felgene eller dekka. Hvis det er bremseklossene som henger på så tror jeg lyden vil gå bort hvis du bremser litt? Det også kan være slakk i bærekulene, er den ustabil ved nedbremsning fra høyere fart? Mulig det kan være andre ting også som jeg ikke har greie på.
bmwhans Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 har du senterringer på felgene? hvis ikke kan det hende dette er problemet. eller kom ristinga sånn helt plutselig?
kazynor Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2007 hadde det da jeg hadde på 15"erne, men ikke så ille. nå kjører jeg på 18", og nå er det værre. bytta klosser for noen mnd siden, men mener det har vært slik hele tiden. men kan jo være kast i skivene. det kan ikke være det at den bare sporer mye mer med de 18" på?
bmwhans Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 den skal ikke spore SÅ mye at det er ristinger i rattet! se om du har på senterringer. rister det hele tiden eller kun i høyere fart?
kazynor Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2007 rister ikke så jævelig når jeg har pådrag...men når jeg bare "lusekjører" på jevn fart rister det mest.
Galskap Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 min rister noe jæwlig, men kun mellom 60-80 km/t og ved svak nedbremsing. hva er galt da?
bmwhans Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 min rister noe jæwlig, men kun mellom 60-80 km/t og ved svak nedbremsing. hva er galt da? ved nedbremsing virker det som kast i skivene. men også i fart..? hm..
Dag Thomas Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Dette kan være kast i skiver, bulka felger eller spissing, er nok rimelig lett for et verksted å finne ut.
Mikke1981 Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Håper du finner ut av d værtfall for vet selv at det har vært plagsomt en gang.
mistabeen Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 hvis det rister rundt 90 er det kanskje hardyskive eller mellomaksellager som er slitte(?)
kazynor Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2007 hva pokker har drivverket med saken å gjøre?
CEJ Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 jeg har samme problemet egentlig.. rister kraftig ved nedbremsing, og rister i fart, spessielt ved ca. 90-120km/t.. bortsett fra denne hastigheten så er den grei.. har nesten helt nye skiver og bremser.. foringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå