Gå til innhold

Prisoverslag på bytte av deler fra bmw forhandler. Dyrt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte følgende mail:

Pris på bytte av deler (arbeidspenger, har delene selv)

Forran h.side: Endeledd, på bro: bærekule og foring

Bak h.side: Foring på bro nede framme

Svar:

- Pris på skift av høyre endeledd er kr . 1024 .- bare jobb.

- Pris på skift av bærekule og foring er kr 1546,- bare jobb.

- Pris på firehjulskontroll er kr.2048,-

- Vis du mener den foringen som er fremfør bak hjulet er prisen 1638,-

Hva syns dere om dette? Jeg syns det var helt hinsides! Noen som har erfaringer med å bytte dette selv? Ivertfall noe av det?

Skrevet

Dette gjelder Trondsen i Tromsø.

Må heller prøve å få noen private til å ta det som lar seg gjøre på en grei måte. Er kanskje bare bytte av bærekule som er skikkelig vrient, eller KAN være skikkelig vrient ivertfall?

Skrevet

Men den foringen må da la seg gjøre å fjerne siden man kan ødelegge den på alle mulige måter? Eller?

Nei jeg ser jo det koster penger dette.. Arg.

Endeledd har jeg forstått skal være en grei sak ja.

Skrevet
Sendte følgende mail:

Pris på bytte av deler (arbeidspenger, har delene selv)

Forran h.side: Endeledd, på bro: bærekule og foring

Bak h.side: Foring på bro nede framme

Svar:

- Pris på skift av høyre endeledd er kr . 1024 .- bare jobb.

- Pris på skift av bærekule og foring er kr 1546,- bare jobb.

- Pris på firehjulskontroll er kr.2048,-

- Vis du mener den foringen som er fremfør bak hjulet er prisen 1638,-

Hva syns dere om dette? Jeg syns det var helt hinsides! Noen som har erfaringer med å bytte dette selv? Ivertfall noe av det?

det var DYRT!! dra på et uavhengi verksted som ikke ligner på noe bakgårdsverksted da.. og møt opp og hør!

er foresten ingen fordeler me å ha delene selv.. da det blir nesten like "billi" for deg gjennnom verkstedet..pga forhandlerstatus og god rabatt..

endeledd tar alldrig med en 10min å skifte!!!!! MAX..da kan du like godt bytte hele staget.. 4hjulsmåling der jeg jobber er 1500 og da justerer vi rundt om vis ikke noe sitter noe jævli..

husker ikke helt men er ikke bærekula di hel arm?? ca 30min da vis jeg tar i..

Men klart det blir nok regna for eks 2timer+4hjulmåling vis du skal ha fast pris..ekke altid det lønner seg me fastpris

Skrevet

Hvis du har en SnapDrive i nærheten så hør hvor mye de skal ha for arbeidet. Har selv brukt SnapDrive i Trondheim noen ganger med forskjellige biler og de har alltid gjort en utmerket jobb, samt laaangt billigere enn merkeverksted.

Har også en følelse av at merkeversted _driter_ i deg når man kommer med en relativt gammel/billig bil. :roll:

Skrevet

Kjekt med presse til dette arbeidet, men alt er mulig. Fikk det til med en stor skrustikke sist jeg bytta min. Tok seff av bærebrua da.

Tar ikke lang tid å bytte, men jeg tror jeg ville hørt litt rundt før jeg slo til på den!

Skrevet

Jeg hadde kjøpt delene på forhånd pga håpet å få solgt bilen med det i hodet at kjøper kunne bytte dette selv...

Men ja, jeg blir nok å se meg om andre steder, er helt uaktuelt for meg med de prisene. Satser på å få tatt det greieste selv, så var det det med kulen og pressen som er nevnt her da, men det går seg vel til!

Skrevet
De har nok overpriset. Mest sannsynlig pga. de ikke ønsker jobben da de vil tape på å ikke kunne selge deler.

Presis. Dette er jo vanlig i mange bransjer. Delesalg er en vesentlig del av inntekten og rene jobb-oppdrag blir derfor uforholdsmessig dyre.

Skrevet

Som mange andre seie, prøv eit "ikkje merke verksted".

Dei få gangene eg må på verksted med bilen min, går eg aldri til merkeverksted. Har gjort det ein gong formykje.

Skrevet

Fikk pris hos ESS i Trondheim på bytte av termostat på kroner 1684,- til min E39, noe som ikke ble aktuelt. Tok den til et lokalt uavhengig bilverksted her jeg bor! Han som driver det var tidligere verksmester hos Citroen i Trondheim. Meget flink kar med andre ord og prisen ble kun 1060,- for deler og arbeid.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...