kris32 Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Er det samme motor? Hva kan man gjøre for å få like mye hk som en 325? Ser at det er ganske dårlig utvalg av 323 i Norge, noen tips for å finne en fin og orginal 323 coupe e36?
Ad|oS Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Er vel samme motor, men med ulikt innsug. Ved å skifte til 325-innsug skal man visst få nærmere 200hk på en 323. Skal du ha en fin og orginal 323 coupe burde du kanskje kikke litt i Tyskland
Mexos Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Er vel samme motor, men med ulikt innsug. Ved å skifte til 325-innsug skal man visst få nærmere 200hk på en 323. Skal du ha en fin og orginal 323 coupe burde du kanskje kikke litt i Tyskland Det må vel være flere ulikheter da 325 originalt har 192hk. Man kan vel ikke få 8hk mer ved å montere 325 insug på en 323 hvis motorene er identiske utenom insuget.
Azeton Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 325=M50 med oljelokket inntil torpederingsveggen. så er den stål av noe slag 323=M52 med med oljelukket på radiatorsiden å har motorblokk i alu. M50 ble levert uten vanos og enkelt vanos. Vanos er M50BxxTU M52 enkelt vanos.. dobbelvanos M52BxxTU Edit: så bare overskrift jeg.. Men det er en av forskjellene ja. Er vel også noen små oppdateringer inn i motoren og. M52 motoren er kjent som en mye mindre turtallvillig motor å. Enda en EDIT: http://www.bmwworld.com/engines/m52.htm http://www.bmwworld.com/engines/m50.htm
Captain Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 M52 er også en del sterkere lavt på turtallskalaen enn M50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå