KalMar Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 framme på fører sia så er dekket nærmere hjulbuen en på andre siden.. på fører siden får du inn 1 finger... men på andre siden får du inn minst 2 fingre i høyden.... noen som har en godt forklaring på hva dette kan være??? det er samme felg,spacer og dekk. skjermene er det heller ikke noe galt med.... det jeg hvet er at opphengskula er rimelig gåen (rister under bremsing å vanlig kjøring) og den bakerste foringa på svingarmen.. og jeg la merke til at fjæra (kappa 40mm) på fører siden hang helt løst (oppjeka bil) jeg kunne snurre den rundt. på andre sia så satt den godt.... jeg mener at dette er noe som har skjedd i det siste.... har ikke vært i noe, bare kjørt helt vanlig... kan det være fjæra som er lei seg, mange foringer/stag eller er bilen ramme skakk... alt av svar hjelper.... takker så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Er vel heller ene fjæra/demperen som er sliten på "1 finger" sia. Hvis den hadde vært rammeskakk, ville du fått 4 hjulspor ved rett frem kjøring ville jeg tro . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Er vel heller ene fjæra/demperen som er sliten på "1 finger" sia. Hvis den hadde vært rammeskakk, ville du fått 4 hjulspor ved rett frem kjøring ville jeg tro . hvet jo ikke om det kommer 4 hjulspor ved kjøring rett frem...( er ikke snø her enda) men bilen drar ikke til noen av sidene når jeg slipper rattet... alt virker egentlig normalt utenom ristinga da.. flere ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 På min bil lå hjulbuen helt nede på dekket (fikk akkurat lillefingeren mellom) med 45mm senk da demperne var slitt. Skiftet dem, og da ble bilen hvertfall 3cm høyere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2007 På min bil lå hjulbuen helt nede på dekket (fikk akkurat lillefingeren mellom) med 45mm senk da demperne var slitt. Skiftet dem, og da ble bilen hvertfall 3cm høyere! det er jo ikke bare høyden som er problemet.... på fører siden så er dekket mye nærmere hjulbuen... på andre siden så er dekket lengre "inn" eller vekke fra hjulbuen.... men takker for mange gode råd !!!! bare pøss på med flere ideer;) vill helst ikke at den skal være ramme skakk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hmmm... Kan faktisk ha noe med dekk og gjøre. Mulig du har fått et litt bredere dekk (!?!?) Vet ikke om det er mulig, men kan jo hende det ene er noen mm bredere enn det andre. Hadde faktisk et lignende problem på bilen bak. På ene siden var dekket kanskje 1cm lenger ut en på andre, men fant aldri ut hva det var. Ser det ikke nå lengre, men har skiftet dekk. Tenkte det kunne være skjermene som var forskjellige da de ble byttet pga rust, men noe "fasittsvar" har jeg aldri funnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hvis ene demperen er mere sliten enn den andre, vil ene hjulet være nærmere hjulbuen en den andre siden hjulstillinga er forskjellige på sidene. Tøm vann på veien foran bilen og kjør rett over, da vil du se om det blir 2 el 4 hjulspor etter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hmmm... Kan faktisk ha noe med dekk og gjøre. Mulig du har fått et litt bredere dekk (!?!?) Vet ikke om det er mulig, men kan jo hende det ene er noen mm bredere enn det andre. Hadde faktisk et lignende problem på bilen bak. På ene siden var dekket kanskje 1cm lenger ut en på andre, men fant aldri ut hva det var. Ser det ikke nå lengre, men har skiftet dekk. Tenkte det kunne være skjermene som var forskjellige da de ble byttet pga rust, men noe "fasittsvar" har jeg aldri funnet det var faktisk jeg som la om dekkene på bilen... så der er lik dim på alle 4 hjulene... men takker for alle gode ideer som jeg aldri har tenkt på før !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn9990 Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hvis hjulet er nærmere den ene skjermkanten enn den andre kan det jo ha vært en karosseriskade som har presset den ene skjermen inn. Vedr høydeforskjellen så skyldes det jo den kappa fjæra. Fjærene har da fått forskjellig lengde. Hvis man vil ha senking kjøp et senkesett og ikke kapp fjærene. Torfinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hvis hjulet er nærmere den ene skjermkanten enn den andre kan det jo ha vært en karosseriskade som har presset den ene skjermen inn. Vedr høydeforskjellen så skyldes det jo den kappa fjæra. Fjærene har da fått forskjellig lengde. Hvis man vil ha senking kjøp et senkesett og ikke kapp fjærene. Torfinn kjærmene er helt fine ingen ting å sette fingeren på de!!! er ikke meg som har kappa fjærene.. det er det nok forje eier som må ta ansvare for!!! flere som har noe innspill ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hvis hjulet er nærmere den ene skjermkanten enn den andre kan det jo ha vært en karosseriskade som har presset den ene skjermen inn. Vedr høydeforskjellen så skyldes det jo den kappa fjæra. Fjærene har da fått forskjellig lengde. Hvis man vil ha senking kjøp et senkesett og ikke kapp fjærene. Torfinn skjærmene er helt fine ingen ting å sette fingeren på de!!! er ikke meg som har kappa fjærene.. det er det nok forje eier som må ta ansvare for!!! flere som har noe innspill ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Ta en hjulstillingskontroll hvis hjula heller ulikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 hadde ett lignende problem på en av e36`ene jeg har eid, da var det så enkelt som att den hadde blitt bulka, for å rette skaden så hadde de montert en uorginal skjerm som ikke var 100% lik den som satt på andre siden dermed så ble det forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 Ta en hjulstillingskontroll hvis hjula heller ulikt men vis bilen viser seg å være ramme skakk.... kan de ta skiltene da på en 4 hjulskontroll ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Ta en hjulstillingskontroll hvis hjula heller ulikt men vis bilen viser seg å være ramme skakk.... kan de ta skiltene da på en 4 hjulskontroll ??? Et vanlig bilverksted har ikke myndighet til å gjøre det. Hold bilen borte fra BT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå