ssfuzer Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 hei har en 316 e36 91 mod som tikker noe j**lig. høres mer ut som en diesel bil nå tror d kan være ventiløfterne. noen andre som vet noe om dette?? Bilen har gått 281000 km. Og er det hydrauliske løftere? Og en annen ting, når jeg kjører over hull og dumper i veien, så kjennes bakstillinga løs ut, kjennes ut som om bilen hopper 5meter til høyre, er veldig ubehagelig. Tenkte på slitne dempere/ fjører eller at storforinga er gåen? Takker for evt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Sjekk om det er lite olje på motoren. Hvis det er lite olje, høres bilen ut som en diselbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 eller prøv og skift olje og olje filter kan bli bedre av det;) ellers så kan du bruke en motor rens. eller så må du bytte ventiler;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subsalsa Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Siden det er en 91 modell 316i har du en M40 motor. Denne har en svakhet med slitasje av kamakselen/ventilvippene. Motoren har hydrauliske løftere ja. Har selv en 318i, 92 modell som også tikker en del (har gått 197tkm). Herr Ingo Köth har en god del informasjon om dette, og selger et forbedret sett med rullevipper bla. Han anbefaler å bytte kamaksel, ventilløftere, oljerør etc. Spørs hvor lenge du har tenkt å ha bilen og hvor mye du vil investere.. http://www.motorrevision.de/ Klikk på "Nockenwelle M40" i menyen til venstre. Siden er tysk forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOM T HALL Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Siden det er en 91 modell 316i har du en M40 motor. Denne har en svakhet med slitasje av kamakselen/ventilvippene. Motoren har hydrauliske løftere ja.Har selv en 318i, 92 modell som også tikker en del (har gått 197tkm). Herr Ingo Köth har en god del informasjon om dette, og selger et forbedret sett med rullevipper bla. Han anbefaler å bytte kamaksel, ventilløftere, oljerør etc. Spørs hvor lenge du har tenkt å ha bilen og hvor mye du vil investere.. http://www.motorrevision.de/ Klikk på "Nockenwelle M40" i menyen til venstre. Siden er tysk forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOM T HALL Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 jeg tror ikke det er noen ventiler,Heller en slitt kam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssfuzer Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 ok, men vet ikke om jeg gidder å koste på alt det der, må i såfall finne en real pris8) noen som vet hvorfor bilen min hopper da? les første innlegget så forstår dere situasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOM T HALL Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 det er helt typisk slitte støtdempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssfuzer Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 ok, da skal jeg prøve å bytte de:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOM T HALL Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 du kan og prøve og bytte til tykkere olje 20w50 olje kan hjelpe hvis hydreiliske ventilløftrene er slakke og leker. lykke til. 20w50 oljer er anbefalt til alle biler som er gått langt og slitte motorer Jeg anbefaler Quicker state, det er viktigt med tykk olje, Jeg har brukt denne selv på mangen av bilene jeg har hatt ,jeg og har hatt tikking på noen biler med andre tynnere oljer og byttet til denne da tikkingen har forsvunnet. Du får kjøpt den på Amcar sentere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 bytt til valvoline maxlife 10W40 du! det hjelper:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Er det slik når du kjører over hull/dumper, og våte kum-lokk? Min bil føles som den hopper litt sidesveis, men den har under et halvt år gamle dempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssfuzer Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2007 ja, den hopper på våte kumlokk men tror det er demperne, for nå har bilen "kolapset" på den ene siden. jeg får bytte å se hva som sjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssfuzer Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2007 du kan og prøve og bytte til tykkere olje20w50 olje kan hjelpe hvis hydreiliske ventilløftrene er slakke og leker. lykke til. 20w50 oljer er anbefalt til alle biler som er gått langt og slitte motorer Jeg anbefaler Quicker state, det er viktigt med tykk olje, Jeg har brukt denne selv på mangen av bilene jeg har hatt ,jeg og har hatt tikking på noen biler med andre tynnere oljer og byttet til denne da tikkingen har forsvunnet. Du får kjøpt den på Amcar sentere får sikker kjøpt dette på amcarsenteret på tiller i trondheim. må jo teste dette:) takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Kan også være de store foringene i framkant av bakdekket som er dårlige. Oppfører seg slik når de er gåene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå