Gå til innhold

tikking i motor og div

ssfuzer
 Share

Anbefalte innlegg

hei :) har en 316 e36 91 mod som tikker noe j**lig. høres mer ut som en diesel bil nå :? tror d kan være ventiløfterne. noen andre som vet noe om dette?? Bilen har gått 281000 km. Og er det hydrauliske løftere?

Og en annen ting, når jeg kjører over hull og dumper i veien, så kjennes bakstillinga løs ut, kjennes ut som om bilen hopper 5meter til høyre, er veldig ubehagelig. Tenkte på slitne dempere/ fjører eller at storforinga er gåen? Takker for evt svar 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er en 91 modell 316i har du en M40 motor. Denne har en svakhet med slitasje av kamakselen/ventilvippene. Motoren har hydrauliske løftere ja.

Har selv en 318i, 92 modell som også tikker en del (har gått 197tkm).

Herr Ingo Köth har en god del informasjon om dette, og selger et forbedret sett med rullevipper bla.

Han anbefaler å bytte kamaksel, ventilløftere, oljerør etc. Spørs hvor lenge du har tenkt å ha bilen og hvor mye du vil investere..

http://www.motorrevision.de/

Klikk på "Nockenwelle M40" i menyen til venstre. Siden er tysk forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er en 91 modell 316i har du en M40 motor. Denne har en svakhet med slitasje av kamakselen/ventilvippene. Motoren har hydrauliske løftere ja.

Har selv en 318i, 92 modell som også tikker en del (har gått 197tkm).

Herr Ingo Köth har en god del informasjon om dette, og selger et forbedret sett med rullevipper bla.

Han anbefaler å bytte kamaksel, ventilløftere, oljerør etc. Spørs hvor lenge du har tenkt å ha bilen og hvor mye du vil investere..

http://www.motorrevision.de/

Klikk på "Nockenwelle M40" i menyen til venstre. Siden er tysk forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan og prøve og bytte til tykkere olje

20w50 olje kan hjelpe hvis hydreiliske ventilløftrene er slakke og leker.

lykke til.

20w50 oljer er anbefalt til alle biler som er gått langt og slitte motorer

Jeg anbefaler Quicker state, det er viktigt med tykk olje,

Jeg har brukt denne selv på mangen av bilene jeg har hatt ,jeg og har hatt tikking på noen biler med andre tynnere oljer og byttet til denne da tikkingen har forsvunnet.

Du får kjøpt den på Amcar sentere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan og prøve og bytte til tykkere olje

20w50 olje kan hjelpe hvis hydreiliske ventilløftrene er slakke og leker.

lykke til.

20w50 oljer er anbefalt til alle biler som er gått langt og slitte motorer

Jeg anbefaler Quicker state, det er viktigt med tykk olje,

Jeg har brukt denne selv på mangen av bilene jeg har hatt ,jeg og har hatt tikking på noen biler med andre tynnere oljer og byttet til denne da tikkingen har forsvunnet.

Du får kjøpt den på Amcar sentere :lol:

får sikker kjøpt dette på amcarsenteret på tiller i trondheim. må jo teste dette:) takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...