Oderschvank Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 er det mulig å senke kun fremme, og ha det originalt bak, og få dette godkjent hos BT? Tenker på 40 eller 50 senking fremme, men tør ikke å senke den mer bak, kan ikke valse mere nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Har det på min. For å få det godkjent må du ha fjærer som er beregna på å kun være forran på bilen, uten at den skal senkest bak.- Sto det i TÜV papira mine, at det ikke er mulig å få det godkjent om de kun er montert forran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 er det mulig å senke kun fremme, og ha det originalt bak, og få dette godkjent hos BT?Tenker på 40 eller 50 senking fremme, men tør ikke å senke den mer bak, kan ikke valse mere nå Nordisk felgimport selger senkefjærer til bare foran som senker 40mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 bare fjærer eller dempere også? er det nødvendig med nye dempere når jeg " bare" skal senke 40? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 fant disse fjærene her, er det disse? BMW 5er Lim. sedan "5/H Typ E34 / 518i, 520i, 525i; ohne Niveaureg. und/oder EDC without self levelling/EDC" Art. Nr. 12.19 01/88- 40 kr 1860 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 bare fjærer eller dempere også?er det nødvendig med nye dempere når jeg " bare" skal senke 40? Ja det er bare fjærene.. Tror de skal ha rundt 1000kr for dem Du trenger ikke kortere dempere når du senker bare 40mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Her er link http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 nice:D takk skal du ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 er det forresten mye arbeid å skifte fjærene på en e34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Nei det går veldig greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2007 ok. Ville du anbefalt å senke 40 eller 50? Sommerdekka er 18" Rondell d58 med 235/40 fremme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje320d Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Jeg vil anbefale å senke "bare" 40... For om et lite år ca. har fjærene sunket sammen en par cm til.. Min er senket bare 30.. men dette er org. fra tyskland, så den har senget ca. 60-70 nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hvis du vil at bilen din skal ligge helt nedentil hjulene foran, eller se merkbart forskjell når du senker, må du senke med dempere. Senker du kun med fjærer, får du den ikke så lav som du vil. Senker du 40 foran med fjærer og dempere, tilsvarer det mye mer enn med 40 senking med kun fjærer. Dette gjorde jeg på gamle bilen, og jeg senket så mye det gikk ann med kun fjærer, og det var 50mm, og da lå den 4-6cm over hjulene fortsatt. Bilen jeg har nå er senket 50mm også, men den ligger helt ned til hjulene. Dette fordi jeg har dempere også. Du bør også sette på senkefjærer bak. Du kan jo kjøpe foreksempel 40/20 sett, fordi da blir den ikke så mye lavere enn originalt bak. Dette fordi fjærene er stivere enn originalt. Hvis du har stivere fjærer foran, og ikke bak, blir bilen ikke noe veldig god å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 du snakker om valsing uten senking? hva slags dimm har du bake da? jeg har 40/40 med samme dekk/felg som du, og da har jeg enda god klaring til hjulbue fremme. dog bake får jeg ikke en finger imellom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2007 bak har jeg 265,og med ca. 0,5cm klaring,så 2cm går ikke. får se hvordan det blir med kun fjærene, går vel å bytte dempEre senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå