overn Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Har kjøpt ny motor m50 320 fra en bil som har rulla rundt.. tenkte jeg sku få gjort den ren å litt sånn før jeg har på ny olje å filter. hva burde jeg gjøre rent med å hvordan?
Glenno Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Skal vel ligge noen gode tråder her på bimmers om du søker. Ellers se på f,eks: http://www.autopower.se/gds/bilvard/mot ... efault.asp
overn Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 hmm.. ikke utvendig motorvask jeg mente å få den ren innvendig.. han jeg kjøpte den av mente jeg sku kjøre gjennom diesel...
Bimmerlars Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Diesel og bensin renser bra. Kan f. eks helle et par liter bensin gjennom påfyllinga for olja, så tapper du det ut etter en liten stund. Så får den løsna opp litt groms og dritt i bunnpanna også, om det skulle være noe
overn Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 funker det best med bensin eller diesel?
Mexos Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Du får kjøpt sånn motorrens du skal fylle på olja når motoren er varm. så tappe den av etter å ha gått på tomgang i 10 minutter elns. fungerer med diesel også. jeg tappet en gang av oljen på en motor og helte på samme mengde diesel og lot den gå 10 min på tomgang. kom ut en del dritt da. Men vil ikke anbefale det for fant ut i ettertid at det mest sannsynlig var meningen at jeg skulle blande dieselen i olja Men motoren berga fint den Men ikke rus motoren!
Glenno Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 qmi motorrens og eventuelt skikkelig dyserens.
Bimmerlars Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Du får kjøpt sånn motorrens du skal fylle på olja når motoren er varm. så tappe den av etter å ha gått på tomgang i 10 minutter elns. fungerer med diesel også. jeg tappet en gang av oljen på en motor og helte på samme mengde diesel og lot den gå 10 min på tomgang. kom ut en del dritt da. Men vil ikke anbefale det for fant ut i ettertid at det mest sannsynlig var meningen at jeg skulle blande dieselen i olja Men motoren berga fint den Men ikke rus motoren! Haha Lagre og kamaksel hadde nok gått av det
Reedline Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 fins det dyse rens?? åssen vil dere ha rensa dysene??
Mexos Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Du får kjøpt sånn motorrens du skal fylle på olja når motoren er varm. så tappe den av etter å ha gått på tomgang i 10 minutter elns. fungerer med diesel også. jeg tappet en gang av oljen på en motor og helte på samme mengde diesel og lot den gå 10 min på tomgang. kom ut en del dritt da. Men vil ikke anbefale det for fant ut i ettertid at det mest sannsynlig var meningen at jeg skulle blande dieselen i olja Men motoren berga fint den Men ikke rus motoren! Haha Lagre og kamaksel hadde nok gått av det var en 1,1L Fiesta motor fra 83 så den kakla så mye fra før at jeg merket ingen forskjell etterpå
S.Hafsmo Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 bra du ikke gjorde det der med bensin da, diesel smører jo ganske godt.
Johnny Bravo Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 du bør vel ha litt olje igjen før du fyller på diesel og lar motoren gå en stund. diesel er absolutt mest rensende. men den tar knekken på gummi over lengre tid... sånn at dere vet det. jeg ville ha tappet av halve mengden med olje og erstattet det med diesel, men jeg vet ikke om jeg ville ha latt motoren gått så lenge som ti minutter jeg da...
Reedline Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 fins det dyse rens?? åssen vil dere ha rensa dysene??
Glenno Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 fins det dyse rens?? åssen vil dere ha rensa dysene?? Dyserens: Jeg for egen del kjøpte noe på mekonomen jeg ikke husker navnet på nå men kostet vel ca 300kr. Hadde dette på en full bensintank og merket at motoren var mere villig i bunndraget samt at motoren virket roliger. Virket som det var slags olje (ca 2-3dl mener jeg). Angående Diesel rens mener jeg ut ifra tråder her på bimmers vært å: - tappe ut ca 1/2 liter olje for så erstatte dette med Diesel - La bilen gå på tomgang ca 20-30 sek. - Tapp ut olje og oljefilter - Fyll på med billig olje og filter - kjør noen dager - Tøm olje og filter - fyll opp med ny olje og filter. Vel korriger meg gjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå