B!!! Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hei! Har problemer med ladingen på min e34 M5 Touring, ladespenningen ut ifra dynamo`n er 12.6v, trodde først det var børstene som va problemet men da jeg skiftet var d like ille, batteriet var nytt i desember så det er kanskje tvilsomt det har skyld i det(??) Tror kanskje hele dynamoen er gåen men batterilampen lyser ikke, noen som har noen andre tanker eller har vært ut for noen lignende? tenkte det var kjekt å høre seg om her før jeg flesker til å kjøper ny dynamo, ikke akkurat billig:p Dynamoen er forøvrig på 140A Mvh Bjørn Ole Tysnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Lyser ladelampa med bare tenning på da ?.Med tenning på mål spenning inn på dynamoens d+ her skal det være min 12 volt med friskt batteri, dette er signalet fra ladelampa ,hvis pæra i instrumentet ryker slutter dynamoen og lade også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B!!! Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Lyser ladelampa med bare tenning på da ?.Med tenning på mål spenning inn på dynamoens d+ her skal det være min 12 volt med friskt batteri, dette er signalet fra ladelampa ,hvis pæra i instrumentet ryker slutter dynamoen og lade også. Okei, synes d høres litt rart ut at den slutter å lade vist pæra går men siden du sier det så takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B!!! Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Noen som veit med sikkerhet om det bonden sier er tilfellet, gidder ikke å bynne å rive ut under instrumentene for å skift ei pære vist det ikke hjelper:) etter jeg har kjørt en stund begynner abs lampen å lyse å batteriet går nesten tomt, men når jeg ruser motoren litt blir alt i orden igjen, noen som tror hele dynamoen er gåen eller kan den repareres/rengjøres? Mvh Bjørn Ole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Det skal såvidt jeg vet være en parallellkobling med motstand for å hindre at det skjer, men hvis f.eks. kabelen har brudd kan du jo få det samme problemet uavhengig av pære/motstand. Men det er ikke verre enn å vri om tenninga, så ser du jo om det lyser i ladelampa. Alle varsellys skal lyse på trinn 2, og gå av når bilen startes. Uansett, så lenge det lader, men lader dårlig, og ikke forandret seg med nye børster/regulator, så er det nok en fare for at du må bytte dynamoen. Eventuelt at det er noen dårlige kabler noe sted.. jeg er ingen elektriker, men det er ihvertfall mine tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B!!! Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2007 OKei:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 12v- tilkoblinger (godsforbindelser) er greit å begynne å sjekke... Når det gjelder ladelampen er det slik at spenningen som passerer gjennom pære og til dynamo gir statoren spenning til å kunne begynne å produsere 12v. (Kort forklart...) Er ladelampa def vil ikke dynamo begynne å lade. Og det hjelper ikke å bytte børster hvis ankeret i dynamo er slitt, gir dårlig kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B!!! Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Okei, tusen takk for alle svar kjekt å ha en plass som bimmers som på visse ting kan mere enn gs bildeler (ikke for å snakke stygt om de:) ) Mvh Bjørn Ole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå