Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe.. det skulle litt overtalelse til før du gikk med på det ja.. ;)

Men er det andre enn meg som får klager på skurrete lyd? Det er helt fint hos meg, men de jeg prater med syns det skurrer mye når jeg bruker handsfree'n. Bruker jeg selve røret er det helt fint.

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

skurrer en del med meg også.. eller de jeg prater med klager på skurring!

bruker røret og det virker fint, men da er litt av poenget borte med handsfreen...

Noen som vet eksakt hvor mikrofonen befinner seg? er jo e plass å begynne å lete etter forstyrrende elementer føler jeg?..

Skrevet

På min sitter mikrofonen i dekselet under taklukemotoren, der lyset og taklukebryteren sitter.

Men mener å ha hørt at dette er noe flere sliter med, så noen må vel ha løsningen? :)

• 5 months later...
  • 1 month later...
Skrevet
Jeg fikk tak i gammelt sim kort hos telenor. Var et spesielt nummer jeg ringte til en eller annen teknisk avdeling hvor det satt en kar som hadde mange gamle simkort liggende. Hjelper ikke å ringe kundeservice. De vet overhode ikke hva du snakker om.

Husker du det telefonnummeret, så andre også kan ringe dit ?

Skrevet
Du må sette inn kortet i kortholderen i bagasjerommet. Sitter opp under venstre bakskjerm. Opp med koffertlokket. Dra ut dekselet til venstre. Opp under er der en liten fikanta sak som du løsner og tar ut. I den er det en slisse som du putter kortet i.

Da funker det vet du....

Jeg har trådløs telefon i min bmw. 2002 mod.Har ikke kortleser bak i bilen. Bruker Telenor tvillingkort,men det fungerer ikke. Jeg får beskjed om at telefonen er blokkert, hvordan får jeg låst den opp ? Jeg får beskjed om å taste pinkode men får tilbakemelding om at koden er feil, er det noen som har noen tips ?( Jeg har kortleseren under telefonen i mittkonsollen. )

Skrevet
HAr en touring jeg og. Men har navi og cd veksler. Likevel finner jeg ikke den "svarte boksen"

Snakket med Bavaria. VAr bare til å rive ned deksel over hjulbue, uten at de kunne garantere at den lå der!!!!!!

Den ligger der, men det er ikke sikkert det er noen kortleser i den, det er det ikke på min bil, turing 2002 mod. :evil:

Skrevet
Du må sette inn kortet i kortholderen i bagasjerommet. Sitter opp under venstre bakskjerm. Opp med koffertlokket. Dra ut dekselet til venstre. Opp under er der en liten fikanta sak som du løsner og tar ut. I den er det en slisse som du putter kortet i.

Da funker det vet du....

Jeg har trådløs telefon i min bmw. 2002 mod.Har ikke kortleser bak i bilen. Bruker Telenor tvillingkort,men det fungerer ikke. Jeg får beskjed om at telefonen er blokkert, hvordan får jeg låst den opp ? Jeg får beskjed om å taste pinkode men får tilbakemelding om at koden er feil, er det noen som har noen tips ?( Jeg har kortleseren under telefonen i mittkonsollen. )

Slå av pin-sjekken på simkortet da (putt det i en vanlig telefon). Jeg har slått den av på mitt ihvertfall. Gidder jo ikke taste pin-kode hver gang jeg starter bilen...

Skrevet

Ka skjer når telefonen slår seg av og på hele tiden. Av seg selv, selv om nøkklene ikke står i tenningen????

Og så piper den hver gang, selvfølgelig.

Har automatisk oppstart, selvfølgelig. Men det er jo for at jeg vil bruke telefonen.

Tenkte på å resette den, men da vil den ha en 6 sifret pin kode, som jeg ikke har. Noen?

• 2 weeks later...
Skrevet

Eneste nå er at det lyser gult framme i dasjen (ved siden av telefonknappen), det indikeres også en liten trekant i displayet på selve telefonen.

I og med at bilen er importert, fulgte det kun med tysk bruksanvisning på dette kjøttbeinet av en telefon.

Har med mine relativt forglemte tysk-kunnskaper tydet at dette betyr noe

som at telefonen befinner seg i et annet nettverk.

Noen som har vært borti dette, eller vet hva det dreier seg om?

Hei, alle.

Må bare legge til litt av egen erfaring her.

Jeg har 3 biler med integrert telefon. E39 528ia (solgt) E39 520iat og E38 728ia

På 528'n måtte sim kortet i bagasjen, på de andre virker den forran.

Jeg testet også SIM kortet i en urgammel telefon, en Nokia 2110, med spell nytt SIM kort, virket som bare det. Så min erfaring er at det med spenningsforskjeller og kryptering osv ikke er relevant.

Ang. manual, så kjøpte jeg på Norsk fra Bavaria, kostet under 100,-

Isteden for å slå av pin kode, så kan man gjøre som jeg, stille telefonen til å vente 1 time eller mer før telefonen blir slått av etter at tenninga er slått av.

Ang det gule lyset så betyr det at man befiner seg på ett annet telefonnett en det man har abbonnement i. Jeg har vært i utlandet med bilene flere ganger, da lyser det gult.

NB! Det kan også være lurt å stille telefonen til å akseptere roaming nettverk automatisk, det lærte jeg første gang jeg hadde bilen i Danmark, var noe skikkelig pes å velge nettverk hver gang man slo på telefonen.

Menyene er ikke akkurat rett frem.

Jeg bruker å ta sim kortet ut og sette det inn i en gammel nokia for å kopiere over kontaktlista, det er enklere en å knote inn kontakter på bmw telefonen manuelt. husk 0047 om man skal utenlands.

Kjøp manual på Norsk / Engelsk, som sagt det koster nesten ikke noe, og alt blir mye enklere etterpå. Jeg har enda ikke funnet manualer på nettet til disse "båtene" av noen telefoner.

NB! I den tyske manualen min står det en liste over bmw varenummerene til de andre språkene som finnes til den telefonen dere har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...