Gå til innhold

Politiet i Haugesund har skjønt det..

tams
 Share

Anbefalte innlegg

Dumt å la seg provosere av slike. Altfor mange som blir det...inkludert meg selv. Ender ofte i farlige forbikjøringer...som setter ens eget liv i fare samt andres.

Nå er ikke jeg den som foretar ugjennomtenkte forbikjøringer uten sikkerhetssone... men ser mange forbikjøringer i trafikken som er hinsides enhver fornuft. Lurer på hva folk har oppe i knollen av og til ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fortjent, har vært borti lignende selv da en kar prøvde å presse seg mellom meg og han som lå foran ved å kutte rett over alle feltene på en strekke det er 4 felt i hver retning. Etter å ha skremt vannet av bilistene i de 3 andre feltene slang han seg videre uten å se i speil nesten rett inn i meg som lå i venstre. Der var det svarte meg ikke plass, var metere unna skikkelig krasj og det er ikke særlig hyggelig i 100 sone. Ga han et lite blink med fjernlysene (egentlig ganske unødvendig gjort), noe han ikke tålte. Da senket han farten til 30 km/h på E6... Mest provoserende jeg noen gang har opplevd i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk kjører altfor hardt. Som tidligere yrkessjåfør og mangeårig bilist, vet jeg at trafikken får en helt annen flyt når folk kjører roligere."

"..når folk kjører roligere" ..som i 'tregere?'

"..en helt annen flyt" ..er det "kø" han mener?

Det eneste tilfellet hvor man kan lage kø ved å kjøre fort er vel når man tar igjen en bilist som kjører sakte. Dersom det kun er ett kjørefelt i hver retning og bilen foran følger fartsgrensen så bør en selvfølgelig ikke ligge oppe i røven og presse - men dersom noen ikke er i stand til å holde en normal fart så bør de etter min mening stoppe og slippe folk forbi på hvert eneste busstopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fortjent, har vært borti lignende selv da en kar prøvde å presse seg mellom meg og han som lå foran ved å kutte rett over alle feltene på en strekke det er 4 felt i hver retning. Etter å ha skremt vannet av bilistene i de 3 andre feltene slang han seg videre uten å se i speil nesten rett inn i meg som lå i venstre. Der var det svarte meg ikke plass, var metere unna skikkelig krasj og det er ikke særlig hyggelig i 100 sone. Ga han et lite blink med fjernlysene (egentlig ganske unødvendig gjort), noe han ikke tålte. Da senket han farten til 30 km/h på E6... Mest provoserende jeg noen gang har opplevd i trafikken.

er en grunn til at jeg har balltre i bagasjerommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "dummeste" forbikjøringene jeg har tatt er pga folk som kjører så sakte at det irriterer. Nå mener jeg at jeg kjører forsvarlig som regel, men har sett det samme med andre som kjører forbi lusekjørere på dumme steder.

Svært ofte, ja - men likefullt tror jeg på at de aller dummeste forbikjøringene blir gjort av idioter som (kanskje bare får et sykt kick, og) kjører flatt over lengre perioder, for å så ta forbi forankjørende uansett svinger eller ikke..Har opplevd dette selv, og det er slik jeg ser på som det som er mest skummelt! +kjøring i rusa tilstand ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...