Gå til innhold

Elnett spørsmål e30 kontra e36

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

jeg og Too Fast driver og skifter motorer i bilene våre. Han har en E30 som han skal montere en 318is E36 motor i og jeg har en E36(316) jeg skal montere en E30 318is motor i. Begge motorene er M42.

Stikkene til ledningsnettene våre er ulike og vi vurderer derfor å bytte motornett slik at jeg får hans E36 motornett og han mitt E30 motornett. Vil dette passe rett overens med motorene?

Stikket i bilen hans ser slik ut:

bilder022he0.jpg

Stikket på mitt E30 motornett ser slik ut:

DSC01281.jpg

Så har du hans E36 elnett som jeg mener skal passe rett i stikket i bilen min.

bilder023vi6.jpg

Mitt stikk i bilen:

DSC01260.jpg

Som dere ser på bildene fra hans e30 stikk så er det ferre pinner på ledningsnettet han hadde på originalmotoren kontra stikket til E30 318is nettet. Vil det være bare å plugge denne rett i likevel, eller må han legge opp noen flere ledninger til originalstikket sitt for å gi strøm til alle pinnene i E30 318is stikket? Den gamle motoren hans er en forgasser motor hvis det har noen betydning.

Håper noen har svar til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30'n med gasser (316) med andre ord mangler blandt annet check control (noe jeg tipper denne M42'n har, det forklarer flere pinner), den mangler og turteller som og er en pin ekstra, den har heller ikke bensinpumpe og det er også en kabel. For at E30'n skal få E30 M24 ledningsnettet til å funke så er det ikke værre enn og kappe bensinkabelen (i stikket med hann plugger) og skjøte, legge opp sikring og kjøre rett på bensinpumpe.

E36'n veit jeg ikke en dritt om. Trengs det ytterligere forklaring om E30'n så bare spør, men tror jeg har svart noenlunde. Siden jeg ikke vet noe om ledningsnettet på E36 så kan jeg ikke si sikkert om det går og bare bytte ledningsnett. Men høyst sannsynlig går det bare å bytte nett med hverandre om det er like mange følere. Ett spørsmål til dere, modell på E30, motortype Nå, og det samme på den som skal i? Tilsvarende på E36'n.

Edit; Jeg har diverse tegninger og slikt på motorstikk osv til E30. Kan hende det er brukt samme farger på E36 stikket. Dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hjernen på styringa til M42'n?

Bygg om stikket du allerede har. Ikke noe problem. Bare brett opp gummien som er på stikka. Både det i bil og det på motor. Så fortell hvilke farger som er på hvilket tall på stikket. Er nummerert om du ser nøye etter. Så finner vi nok ut a det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...