Mexos Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 jeg og Too Fast driver og skifter motorer i bilene våre. Han har en E30 som han skal montere en 318is E36 motor i og jeg har en E36(316) jeg skal montere en E30 318is motor i. Begge motorene er M42. Stikkene til ledningsnettene våre er ulike og vi vurderer derfor å bytte motornett slik at jeg får hans E36 motornett og han mitt E30 motornett. Vil dette passe rett overens med motorene? Stikket i bilen hans ser slik ut: Stikket på mitt E30 motornett ser slik ut: Så har du hans E36 elnett som jeg mener skal passe rett i stikket i bilen min. Mitt stikk i bilen: Som dere ser på bildene fra hans e30 stikk så er det ferre pinner på ledningsnettet han hadde på originalmotoren kontra stikket til E30 318is nettet. Vil det være bare å plugge denne rett i likevel, eller må han legge opp noen flere ledninger til originalstikket sitt for å gi strøm til alle pinnene i E30 318is stikket? Den gamle motoren hans er en forgasser motor hvis det har noen betydning. Håper noen har svar til oss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Ingen som vet? Må vel være noen her inne som har montert større motor i E30 som har vært borti det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 er deg ingen der ute som vet eller kan svare oss ang dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 E30'n med gasser (316) med andre ord mangler blandt annet check control (noe jeg tipper denne M42'n har, det forklarer flere pinner), den mangler og turteller som og er en pin ekstra, den har heller ikke bensinpumpe og det er også en kabel. For at E30'n skal få E30 M24 ledningsnettet til å funke så er det ikke værre enn og kappe bensinkabelen (i stikket med hann plugger) og skjøte, legge opp sikring og kjøre rett på bensinpumpe. E36'n veit jeg ikke en dritt om. Trengs det ytterligere forklaring om E30'n så bare spør, men tror jeg har svart noenlunde. Siden jeg ikke vet noe om ledningsnettet på E36 så kan jeg ikke si sikkert om det går og bare bytte ledningsnett. Men høyst sannsynlig går det bare å bytte nett med hverandre om det er like mange følere. Ett spørsmål til dere, modell på E30, motortype Nå, og det samme på den som skal i? Tilsvarende på E36'n. Edit; Jeg har diverse tegninger og slikt på motorstikk osv til E30. Kan hende det er brukt samme farger på E36 stikket. Dette vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 er vel en 316 eller 318 som satt i den før mod 85 skal sette in en is m42 mod 94 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Mine tegniner går ikke lenger bak enn 06/1987. Så kan hende de hjelper lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 tror du det er noe forskjell eller er det lettere for meg å kjøpe et komplett fra en bil med hjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Har du ikke hjernen på styringa til M42'n? Bygg om stikket du allerede har. Ikke noe problem. Bare brett opp gummien som er på stikka. Både det i bil og det på motor. Så fortell hvilke farger som er på hvilket tall på stikket. Er nummerert om du ser nøye etter. Så finner vi nok ut a det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 takker så langt skal sjekke dette i morgen. kan jeg evt kontakte deg igjen ang dette mvh kai Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 E36'n er en 92 modell. motoren er av ukjent årgang, men er en E30 motor så må vel være eldre enn 92. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå