espino Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Trenger noen faglige råd... Jeg vurderer å kjøpe en -95 316 compact og lurer på erfaringer. Er det noe som gjør dette til et dårligere valg enn andre modeller? At den er 2-dørs er ikke noe minus for meg, jeg tenker mer på det tekniske/konstruksjonsmessige. Noe spesielt jeg bør sjekke og se etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Dette er jo i hel grunn en "kappa" E36. Bare se etter de vanlige "feilene". Rust, vanlig slitasje osv. Har selv ikke vært borti mye tull på Compactene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Den har understells deler som på E30 ikke E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 E36 compact er en blanding av e36 og E30. i størst grad E30 teknisk. Karosserimessig E36. Trur jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espino Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Takk for innspill! Har forstått det slik at bakhjulsopphenget er fra E30? Er litt grønn på BMW, så jeg bare spør; er karroseriet på -95 forzinket? Når kom i såfall det? Er hele bilen forsinket eller bare under? Har en -82 Porsche 924 som er forzinket, og den har ikke en rustflekk etter 25 år. Genialt. Et annet spørsmål: Har -95 316 kjede eller reg. reim? Skjedde skiftet fra M40 til M42 eller M43 likt på hele 3-serien? Hvordan ser jeg om bilen har M40 eller 42/43? (Tilgi min uvitenhet....) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 316i /95 har M43 motor. Skiftet skjedde fra M40 til M43 (102hk) M40 har 8 ventiler og tannreim. M43 har kjede og 8 ventiler. M42 har kjede og 16 ventiler og (140HK)sitter i 318IS http://www.realoem.com/bmw/ Denne linken står øverst til høyre under Diverse linker (Online ETK) = delekatalog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå