Gå til innhold

E32 750 deler - Utsolgt - kan stenges.


Turbo-Knut
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdatert Juli 2008:

Har en 1990/91 mod. 750ia (ikke L-utgave), som etterhvert begynner å bli ribba.

Fargen heter BMW-lazurblau-metallic og har fargekode 294/5.

Import fra Spania ved nyttårstider 07.

Noe som betyr at det er veldig lite rust på bilen!

Det som er igjen av Karosseri:

Alle dører, litt rust i bunn, men med problemfri innmat og hele ruter.

Begge framskjermene, frontplate, el. takluke, og ellers resten av karosseriet. Hele og fine bakskjermer, ikke rust ved bensinpåfyllingslokket.

Det som er igjen av Motordeler:

Komplett luftinntak, luftfilterbokser, HELE luftbelger, luftmassemålere, gasspjeld og innsugsmanifolder.

Styrehjerner, coiler, motorledningsnett, katalysatorer.

Det som er igjen ellers er stort sett alt elektrisk, hele varmeapparatet (Aut.Klima) med alle spjeldmotorer, spylertanker med motorer, taktrekk, belyste sminkespeil i solskygger, dashbord, speedometer, hendler, rattstamme, Servotronic Styresnekke, komplette Nivåregluering-støtdempere bak ++

Nye sommerdekk i original dim. på org. strøkne 15" 750 felger.

Traversen foran er helt lik som på 5 serie, E34, samme delenr!

Helt uskadd og helt rustfri!

Bare å spørre etter deler og komme med bud.

Er ofte behjelpelig med frakt.

Legger ut noen bilder så folk får se litt av hva jeg har.

IMG_0028.jpg

IMG_0033.jpg

IMG_0034.jpg

IMG_0035.jpg

IMG_0046.jpg

IMG_0042.jpg

Dette var mildt sagt ille :P

DSCI0296.jpg

DSCI0300copy.jpg

DSCI0286.jpg

DSCI0295.jpg

Litt spesielt kanskje?? :lol:

EDIT, flere bilder:

DSC00825.jpg

DSC00829.jpg

DSC00830.jpg

DSC00837.jpg

DSC00836.jpg

DSC00835.jpg

DSC00834.jpg

DSC00833.jpg

DSC00832.jpg

DSC00831.jpg

Som en kan se på disse bildene; bilen er helt rustfri under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvemontert de mørkgråe el.skinnstolene fra en annen E32 750 på en E34 520, og til opplysning gikk baksetet inn i e34'n overraskende lett!

Satte på strøm på framstolene, og alt virket.

Har bud på 3000kr på kun setene, da jeg ikke har de andre interiørdetaljene til disse setene. Framsetene er ikke 100%strøkne, men temmelig bra.

Kan ta bilder og legge ut ved interesse. Men disse vil bli borte temmelig raskt om ingen byr over.

Har også et komplett lysegrått skinninteriør, som bildene viser.

Ingenting er solgt enda, så er bare å ta kontakt om du skulle ha interesse for noen deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka som har hendt med motoren egentlig,er det en ventil som står nedi eine stempelet eller?!??

Og kor langt var den gått?

Just curious ;)

Bilen har gått 232.000 km, kom til norge fra spania ved nyttårstider (06-07)

Ble momsa på grensa, har papirer på dette.

En kar som ikke bor så veldig langt fra meg brukte denne bilen som lekebil i februar-tidene, og påsto den har gått problemfritt..

Men han har ødelagt begge støtfangerene, så vidt ripa ei bakdør, og ødelagt motoren. Fullt turtall fra start til stopp, og det fantes ventiltikk i den da han kjøpte den. Jeg kjøpte den i god tro, etter hans forklaring av at han har brukt bilen pent, og at motoren var bra. Prøvekjørte bilen, og den var sykt dau, kunne kappkjørt med den gamle 520ia

en min...

Gikk også veldig stygt, hørtes ut som den fikk falskluft, og at ventilene rakla noe voldsomt, i tillegg til andre uhyggelige lyder..

Men han sa motoren var kontrollert i tyskland, på vei til norge, og at det var kun kamakslene som var utslitt, etter at et "støvlag" har dannet seg på kammene... et støvlag! :roll:

På turen hjem, med prøveskilter, kom jeg nesten helt hjem, bare 1 mil unna, under ei råne-runde i byen small det, helt plutselig på lavt turtall, røykla hele området, og kjølevæske fantes ikke i kjølesystemet, men derimot har oljenivået steget voldsomt, og har fått en fin brun illeluktende graut på peilepinnen.. fikk bilen hjem etterhvert, og demonterte motoren, og en ventil er knekt, og 1/6 av stamma sammen med ventiltallerkenen har dora seg gjennom ene stempelet, kan se igjennom!

Og nabostempelet bevegde seg ikke ved rotering av motoren, det har mista hele bunndeler, altså opplagring og skjørt.. borte!

Råda og stempelbolten har tatt seg av sylinderveggen og blokka..

Så den er definitivt defekt! Kammene og vippetøyet er mer slitt enn jeg har sett på noen BMW! Flere ventiler er også litt skjeve, og tetter ikke helt.

Så da sitter jeg igjen med komplett bil med defekt motor...

Grunnen til havari er ganske opplagt, motorolje må også byttes jevnlig på aldrende motorer, her var oljerørene til kammen veldig tette, som er et resultat av gammel olje over lang tid.. og at disse motorene ikke liker turtallsperre over veldig lang tid, slikt skjer ikke uten grunn!

Så jeg ble narra litt, og det har selgeren fått høre. (Jeg har fått litt info fra hans kompiser om hva som har foregått.. men den ble ikke brukt mange ganger, sikkert fordi han merka det skjedde noe med motoren etterhvert..

Om du klikker en gang på et bilde, kommer en ny side opp, med et litt større bilde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Trenger kansje litt reservedeler til en slik motor,u never know. Litt brukandes ting er det vel kansje igjen.

Fikk ikkje pris på katten? :wink: hehe...

Katta på bildet er nå sterilisert etter mange nok kull med kattunger... har ikke igjen flere katter til salgs lenger.. :P

Men ikke lag denne salgstråden min veldig lang med slik type innlegg, som omhandler andre ting enn hva jeg har til salgs.

Er så irriterende med lange salgstråder, hvis halvparten er fylt med unyttige innlegg.. :)

Mye brukbare deler på motoren ja, send gjerne PM på ting du trenger og et bud.

Men pga. andre påbegynte prosjekter er både motorrommet og bagasjerommet lastet med deler, så ser helst at du etterhvert er sikker på hva du trenger, så jeg slipper å laste ut og inn "alt som ligger på toppen" mange ganger unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...