Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ka kom pris lappen på ca.. for alt utstyr og montering ..høyrtes intresant ut..

kjører selv IS ..

ka skal til for å få dette godkjent

Når det gjelder godkjenning så aner jeg jeg ikke.. Eu godkjenning er ikke et problem.

Prislapp ut til kunde er 13500kr... Er dårlig med plass ved montering av turbo så høyre motorfeste må bygges om. Evt bygge om manifold å sette turbo opp. Dette gjorde vi.

Montering gjør du selv, har rett og slett ikke tid til noe nå og i stede for å betale meg masse penger for montering så får du noen kompiser til å hjelpe deg ( med en kasse pils) hehe... nei da men fikser dette lett selv

eu godkjenning er jo et problem med turbo....hallo...jeg er mekaniker og kjører 318iS med turbo selv... ( siden januar faktisk! )

men nok om det...iS blir ikke godkjent med turbo uten syklus-test (vet ikke hvordan det skives men...) har prøvd siden januar jeg nå ihvertfall....er noen jævler de BT folka...

men moro er det :)

hvorfor har dere turbo`en opp og fram?? mye bedre med turbo`en ned og bak ;)

Kan du forklare syklus-test litt nærmere?

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ka kom pris lappen på ca.. for alt utstyr og montering ..høyrtes intresant ut..

kjører selv IS ..

ka skal til for å få dette godkjent

Når det gjelder godkjenning så aner jeg jeg ikke.. Eu godkjenning er ikke et problem.

Prislapp ut til kunde er 13500kr... Er dårlig med plass ved montering av turbo så høyre motorfeste må bygges om. Evt bygge om manifold å sette turbo opp. Dette gjorde vi.

Montering gjør du selv, har rett og slett ikke tid til noe nå og i stede for å betale meg masse penger for montering så får du noen kompiser til å hjelpe deg ( med en kasse pils) hehe... nei da men fikser dette lett selv

eu godkjenning er jo et problem med turbo....hallo...jeg er mekaniker og kjører 318iS med turbo selv... ( siden januar faktisk! )

men nok om det...iS blir ikke godkjent med turbo uten syklus-test (vet ikke hvordan det skives men...) har prøvd siden januar jeg nå ihvertfall....er noen jævler de BT folka...

men moro er det :)

hvorfor har dere turbo`en opp og fram?? mye bedre med turbo`en ned og bak ;)

Hva er bedre med å ha den ned å bak?? Går din bedre av den sak? Tipper nei :lol: Er noen verksteder som ikke gjør alt etter boka heldigvis, så eu er ikke noe problem her :D Da med turbo seff! Men tilbake til TEMA ikke diskuter i denne tråden og.. Alle tråder blir ødelagt

Skrevet

turboen blir skult kansje??:o

var ikke noe ødeleggende med innlegget jeg skrev...du som så at eu ikke var noe problem...å for de som følger boka er det et problem, eventuelt hvis BT dukker opp... var ikke noe negatvivt ment!!

Skrevet
turboen blir skult kansje??:o

var ikke noe ødeleggende med innlegget jeg skrev...du som så at eu ikke var noe problem...å for de som følger boka er det et problem, eventuelt hvis BT dukker opp... var ikke noe negatvivt ment!!

Hehe ok.. vi la denne opp pga eier av bilen ville ha det.

Er jo greit det er noen som slipper sånt i mellom og :) Men kommer BT da er det litt kjedelig :?

Skrevet

hehe...jeg slapp min igjennom...med veldig mye frieksos...turboen var demontert akkurat da :D kjørte ikke med den nei...

er det orginal hjerne dere kjører med eller?

stor turbo? når er det max ladetrykk?

Skrevet
hehe...jeg slapp min igjennom...med veldig mye frieksos...turboen var demontert akkurat da :D kjørte ikke med den nei...

er det orginal hjerne dere kjører med eller?

stor turbo? når er det max ladetrykk?

Orginal motor (dette står flere ganger her, dvs også orginal hjerne)

Turbo er en T34 0,7 ladetrykk

• 1 month later...
Skrevet

Litt oppdatering:

Satt på tilleggsprut med en 440cc dyse

Lader nå 1bar, Af ligger mellom 12 og 13

Ladetrykk fult ved 4000omd

Begynner å lade ved ca 3000omd

Ca effekt 270-280hk (går godt)

Bensintrykk 6bar i grunntrykk

Ny bensinpumpe 255L

Stramma fjæra på LMM

Og ny clutch måtte til slutt til 6 pad sinter, med forsterket trykkplate

Ellers er motor HELT orginal!

Har også klart å knekke 2 differ :lol:

• 1 month later...
Skrevet

kor dokke henta oljen til turbo fra, å returen? vurderer sterkt ett kitt. har selv en is som trenger litt meir effekt.

men kommer sikkert til å bare kjøre på 0,5 i trykk, me håp om att motoren holder 1 år til.gått 200.000 no.

Skrevet
kor dokke henta oljen til turbo fra, å returen? vurderer sterkt ett kitt. har selv en is som trenger litt meir effekt.

men kommer sikkert til å bare kjøre på 0,5 i trykk, me håp om att motoren holder 1 år til.gått 200.000 no.

Olje til turbo tok vi ved oljetryksbryter, olje retur borravi hull i blokka å satt inn en slange nippel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...