Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk endelig handla meg nye skiver og klosser idag og bli og fornøyd satte jeg i gang med monteringa. første skive/klosser gikk nesten som en drømm. så kom neste. skrur av dekket og da kommer den første smellen. kan bevege hele den driden der dekket og alt henger omtrent et par cm fram og tilbake :wae: virka som om det var det staget som var helt underst som var slark i der bolten er festa. noen som vet pris på en ny sånn en? vanskelig sak å bytte?

så kom smell nr 2. skulle ta ut stempelet av kalipteren for å rengjøre det. etter mye strev kom det endelig ut. men når jeg kom så langt at jeg skulle sette det i igjen så gikk det ikke :crazy: viste seg at den som skal holde støv ute ikke hodlt mål. så det har rusta litt rundt inni der. hva gjør jeg? prøver å pusse litt forsiktig, og bytter den pakningen inni der?

takker for svar

Skrevet
Du får prøve å gjøre rent og smøre opp. Men er det ikke på tide å kjøpe nytt nå da? Tror nok det er anbefalt hvis stempelet er rusta.

stempelet var ikke rusta, er litt rust på kanten inni kalipteren.

glemte forresten åskrie smell nr 3. spissinga er feil :( så at utsiden av fremdekka var utslitt, men trodde det var nesten like slitt på innsiden, men der var det greit med mønster igjen. så jeg må justere spissinga og kjøpe nye dekk :uh:

Skrevet

Si meg, tar dere AV stemplene når dere skifter klosser? Til opplysning gjør man ikke det på bilverksted engang. Men vi sjekker at de glir lett inn og ut, og vi spruter på litt smurning på pakningen.

GLIDERNE tar vi av å smører opp, og pusser evt rust.

Må ha ny opphengsarm/bærearm du da. Koster fra 500-1000 spenn på GS.

Skrevet
Si meg, tar dere AV stemplene når dere skifter klosser? Til opplysning gjør man ikke det på bilverksted engang. Men vi sjekker at de glir lett inn og ut, og vi spruter på litt smurning på pakningen.

GLIDERNE tar vi av å smører opp, og pusser evt rust.

Må ha ny opphengsarm/bærearm du da. Koster fra 500-1000 spenn på GS.

har tatt ut stemplet og tørka av det ja. og uansett så glei det jo ikke lett så der måtte jo gjøres noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...