Gå til innhold

M30B35 i E30 M-tech II eller ikke?


 Share

Ødlegger jeg orginal verdien av en M-tech II med M30B35?  

34 stemmer

  1. 1. Ødlegger jeg orginal verdien av en M-tech II med M30B35?

    • Ja
      13
    • Nei
      13
    • Ikke viss du beholder alle org. deler
      8


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å prøve en M30B35 i min 90mod 325i cab m-tech II.

Jeg er klar over at en del folk mener enn ikke bør tukkle med de orginale m-tech`ene som er igjen og er forberedt på litt kritikk!

Men det skal være sagt at M20 motoren og alt annet jeg tar ut skal stelles og settes inn slik at jeg kan sette den tilbake i orginal stand på kort tid.

Her er litt bilder av bilen det gjelder:

Tyskland-turen146.jpg

Tyskland-turen168.jpg

Tyskland-turen186.jpg

Måtte få med ett av sjefen i familien :wink: Her står han mellom onklene sine E30er.. Dette kommer garantert til å bli en BMW mann 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen settes tilbake til original stand så bør det jo gå greit, men hvorfor ikke heller skaffe en sedan og bygge morobil fra bunnen av?

Nei nå har jeg nå denne så jeg bryr meg ikke med å selge for så å kjøpe en annen. Det jo litt gøy å ha noe som ikke alle har :P M-tech II cab tror jeg ikke det er så mange av i landet.. Jeg vet vertfall ikke om noen! (jeg påstår ikke det er den eneste nei :wink: hehe..)

Så har det seg slik at jeg har det meste jeg trenger for hand til en rimelig penge og har alltid hatt lyst å prøve den store sekseren i E30.

Har eller har for hand:

-motor og gir (to motorer faktisk,begge fra E34 535i)

-motorfester

-radator fra E28 535i

-sperre fra E28 M535i og E30 M3 (står på bilen men uler litt)

-oljekjøler fra 535i

-mellomaksling fra M535i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du skal kunne bestemme det selv . hva du vil gjøre med din bil men så lenge du har det orginale liggenes så ser jeg ikke noe galt i dette. lykke til sier jeg :)

Hehe.. ja det syns jo jeg også men jeg er litt orginal-politi selv og er litt usikker! Men motor og gir++ har jeg kjøpt så jeg har vell mye godt bestemt meg 8) Men må få norske skilt på først så jeg lodder stemmninga blandt folket i mellomtiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller satt i m50b25 jeg.. mindre, og lettere vel.

Ikke sett inn noe M50 motor. vist det skal var 50motor serien så må det var en S50 B30 eller B32.

M30 B35 motor i en E30 det funger veldi godt.

3.5literen den dreg og dreg uansett om det er bratt oppover bakke. ingen nedgiring. har ingen problemer og legg i 5giret i 40km/t og gi gass å kommer opp i fart igjen.

Vist jeg har vært deg så har jeg satset på å godkjend E30 din som en 335 da blir den mye meir værd en den er nå.

M-teck 2 er ikke noe med motoren å gjør det er jo bare utsenet, understellet og interiør.

Jeg sei slå til og sett en M30 B35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei at den blir så mye mer verdt er ikke sikkert,og det betyr ikke så mye,bare den ikke faller i pris :P

Grunnen til at jeg velger M30 er jo at S38 kan bli aktuelt med tiden 8) Men da kreves det jo litt bremser osv så det får bare vente..

Når jeg leser om andre som har gjort dette så virker det jo ganske greit så jeg får håpe det går fint for meg også 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei at den blir så mye mer verdt er ikke sikkert,og det betyr ikke så mye,bare den ikke faller i pris :P

Grunnen til at jeg velger M30 er jo at S38 kan bli aktuelt med tiden 8) Men da kreves det jo litt bremser osv så det får bare vente..

Når jeg leser om andre som har gjort dette så virker det jo ganske greit så jeg får håpe det går fint for meg også 8)

Så lenge du ikke må gjøre noen fysiske inngrep, og det er bare å sette inn M20`n igjen ved salg så skulle den vel kanskje ikke falle i pris. Men en ikke godkjent E30 med M30 vil du nok få mindre for enn med M20 om du skulle ville selge den uten å "retusjere" motorbyttet.

Det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det... ja hvem vet,jeg personlig tror bilen kommer til å holde seg i pris og vil bli lettere å få solgt i og med at det går an å sette den tilbake til org stand viss enn vil det. Motoren som skal oppi kjenner jeg til og vet det er en meget godt holdt motor! Alle pakninger skal byttes og det skal bli gullende rent i motorrommet 8)

Ser over 50% har valgt å krysse for rent "nei" til at den vil miste org. verdi..det var uventet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det... ja hvem vet,jeg personlig tror bilen kommer til å holde seg i pris og vil bli lettere å få solgt i og med at det går an å sette den tilbake til org stand viss enn vil det. Motoren som skal oppi kjenner jeg til og vet det er en meget godt holdt motor! Alle pakninger skal byttes og det skal bli gullende rent i motorrommet 8)

Ser over 50% har valgt å krysse for rent "nei" til at den vil miste org. verdi..det var uventet :D

Men tror du de 50% har satt seg inn i saken, og vet at du må betale ca.185.000,- i ekstra avgifter for å få godkjent den motoren i bilen?

Sånn som tollvesenet og BT jakter på ulovlig trimmede/modifiserte biler i dag, så hadde ikke jeg tatt sjangsen. Men hey, det er din bil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...