rolfi88 Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 heisann.. er det noen som vet hva jeg må gjøre med min m10 motor for at jeg skal kunne sette på turbo på den.. har hørt at man kun trenger en tykkere topp pakkning på den for at kompresjonsvolumet skal bli riktig. men vet liksom ikke hvor mye tykkere eller noe annet om dette.. er det noen som kan dette? mvh rolf erik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Du kan kjøre helt orginalt med veldig lite ladetrykk. Men er lurt å skifte til større dyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Kjørte med 0,6 på orginal motor i 02n min, på 0,7 var det antydning til teningsbank. Husk å fyll 98 blyfri. Fikk bare juling den motoren og den går enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Høres nok ut som en drittsekk nå! Men hvorfor i allverden skal du begynne å rote med turbo på en 518 når du ikke har noe peiling på hvordan det skal gjøres! Om det er effekt og pålitlighet(kjørbarhet) du er ute etter, sett inn en M30B35, er det prosessen og gleden av å bygge turbomotor du er ute etter så forstår jeg. Men det vil koste mye mere i både tid og penger å få en kjørbar turbomotor ut av den M10 en din enn en B35. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Alle må begynne et sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi88 Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Høres nok ut som en drittsekk nå! Men hvorfor i allverden skal du begynne å rote med turbo på en 518 når du ikke har noe peiling på hvordan det skal gjøres!Om det er effekt og pålitlighet(kjørbarhet) du er ute etter, sett inn en M30B35, er det prosessen og gleden av å bygge turbomotor du er ute etter så forstår jeg. Men det vil koste mye mere i både tid og penger å få en kjørbar turbomotor ut av den M10 en din enn en B35. heisann.. nej grunnen til jeg skal begynne å "rote" med turbo på denne maskinen er fordi jeg har lyst til å lære meg dette.. å at det er en utfordring. er kun derfor.. ikke noen spessiel grunn.. som sagt alle må da begynne på et sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Som sagt, dersom det var for å lære noe om turbobygg og alt rundt det har jeg full forståelse for prosjektet. Men ikke gå i kostnadsfella med en slik motor. Det er mulig å bruke ubegrenset med penger på et turbobygg, og det må også mye til for å få en brukbar motor i det hele tatt. Mitt råd er: les og søk på nettet og forum rundt om. Bruk en 15-20 timer på det, så begynner du nok å få en viss ide om hva som må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Går fint ann å få til en helt ok motor ut av dette uten store kostnader Tåler ganske mye disse ist de er i normal stand. Er vell tre år siden min fikk turbo å den lever enda.. Jeg kjørte aldri pent med den, og jeg tviler på att de etter meg har vert noe særlig bedre Monter turbo du, artig de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Går fint ann å få til en helt ok motor ut av dette uten store kostnader Tåler ganske mye disse ist de er i normal stand. Er vell tre år siden min fikk turbo å den lever enda.. Jeg kjørte aldri pent med den, og jeg tviler på att de etter meg har vert noe særlig bedre Monter turbo du, artig de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Er ening jeg å! de motorene er uknekelige! kunne tenkt å ha turbo på min m10 og! hvor må jeg/vi lese om montering av turbo på m10?? nettsider å den slags? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Vet desvere ikke om noen nettsteder, men dere kan jo bare prøve dere litt fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Start med autopower.se der er det en masse diskusjon om temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå