Gå til innhold

turbo i e28 518i?

rolfi88
 Share

Anbefalte innlegg

heisann.. er det noen som vet hva jeg må gjøre med min m10 motor for at jeg skal kunne sette på turbo på den.. har hørt at man kun trenger en tykkere topp pakkning på den for at kompresjonsvolumet skal bli riktig. men vet liksom ikke hvor mye tykkere eller noe annet om dette.. er det noen som kan dette?

mvh rolf erik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nok ut som en drittsekk nå! Men hvorfor i allverden skal du begynne å rote med turbo på en 518 når du ikke har noe peiling på hvordan det skal gjøres!

Om det er effekt og pålitlighet(kjørbarhet) du er ute etter, sett inn en M30B35, er det prosessen og gleden av å bygge turbomotor du er ute etter så forstår jeg. Men det vil koste mye mere i både tid og penger å få en kjørbar turbomotor ut av den M10 en din enn en B35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nok ut som en drittsekk nå! Men hvorfor i allverden skal du begynne å rote med turbo på en 518 når du ikke har noe peiling på hvordan det skal gjøres!

Om det er effekt og pålitlighet(kjørbarhet) du er ute etter, sett inn en M30B35, er det prosessen og gleden av å bygge turbomotor du er ute etter så forstår jeg. Men det vil koste mye mere i både tid og penger å få en kjørbar turbomotor ut av den M10 en din enn en B35.

heisann.. nej grunnen til jeg skal begynne å "rote" med turbo på denne maskinen er fordi jeg har lyst til å lære meg dette.. å at det er en utfordring. er kun derfor.. ikke noen spessiel grunn.. som sagt alle må da begynne på et sted :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, dersom det var for å lære noe om turbobygg og alt rundt det har jeg full forståelse for prosjektet. Men ikke gå i kostnadsfella med en slik motor. Det er mulig å bruke ubegrenset med penger på et turbobygg, og det må også mye til for å få en brukbar motor i det hele tatt.

Mitt råd er: les og søk på nettet og forum rundt om. Bruk en 15-20 timer på det, så begynner du nok å få en viss ide om hva som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...