Gå til innhold

Aktiv sub i min E39, noe er galt


 Share

Anbefalte innlegg

Har fått satt min aktive sub inni bilen nå. Alt skal etter mitt hode vere koblet rett.

-Strøm fra batteri

-Styrestrøm fra baklys

-Jordet rett i karroseriet

-Lydkabler fra bakhøytallerene (Kjører på lavfrekvens inngangen)

-Remote frem til kontrollen

Så er det til problemet. Når bilen står i ro, motoren av fungerer den som bare det. Men når jeg starter motoren tar det ca 10-15 sek så kutter subben og skurrer litt av og til. Altså ikke noe bass i det heletatt.

Hva er det som gjør dette? Er det noe helt enkelt jeg har oversett eller er det subben som er litt rar av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-styrestrøm fra baklys og remote frem til kontrollen? Kontrollen du snakker om er det en justeringsmulighet til den??

Prøv å ta styrestrømmen direkte fra + på batteriet og se om det samme skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta styrestrømmen direkte fra batteri. Når en tar styrestrøm fra lysene på nyere biler kan check kontrollen kødde litt med volten. Du har også egen styrestrøm lagt opp i bilen din som er en hvit/lilla ledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styrestrøm / remote = same shit

hør på nautiluz, bruk den Hvite/lilla ledningen som går inn på spilleren, denne ledninga er den som slår på spilleren dersom du slår på tenningen.

dette kan du også kontrollere at det stemmer, ved å ta ut pluggen til cd spiller, sette + (rød) på et multimeter inn i kontakten der hvor den hvite/ lilla ledningen er, å så den sorte (-) til chassiset til bilen eller en skru eller noe anet i området som er jordet, slå på tenningen å sjekk at du får spenning, som diesel power sier så varierer denne spenningen fra leverandør til leverandør, jeg hadde vertefall 4-5 volt om jeg ikke husker feil... du skal hvertfall ikke ha konstant spenning, dersom ikke tenningen er på da selfølgelig...

nautiluz sier også at chec controll fucker opp dersom du tar remote fra lys, dette er så sant som det er sagt! kan bekreftes...

men skal du ikke bruke HØY inngang når du tar signalet fra de orginale høytaler kabelene igrunnen? eller bruker du en "omformer" for å få ut signal kabler til subben? har selv brukt (to) slike omformere, der den ene var årsak til støy/problem (dårlig kvalitet på omformer)...

eller er det jeg som tar feil når jeg mener at:

høy (nivå) inngang = det som er i høytaler ledning fra spiller??

Lav (nivå) inngang = det som er i en signal kabel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har ikke hatt tid til å teste andre muligheter for den så kalte styrestrømen. Men når det gjelder signalet så kan suben min ta høy og lav frekvens. Får nå signal fra bak høytallerene i bilen og det ser ut til å fungere greit når motoren ikke er i gang.

Men skal som sagt ta å sjekke opp i dette med styrestrømmen på søndag, har ikke tid før

Takker for svar folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...