Gå til innhold

Fusking M50B20

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Har en M50B20 motor i min E36 med automat. 92 modell, så ikke vanos.

Den har en merkelig sporadisk feil. Når feilen er der, så jager den veldig på tomgang. Stopper ofte, og noen ganger bare jager turtallet opp og ned. Er nesten så den stopper ved hver jaging. Lysa blir svake :lol:

Nå har den vært sånn i to dager. I går kunne jeg ta av gasspjeldposisjonssensorpluggen, så ble den helt strøken, bare litt høyere tomgang. I dag funka ikke det i det hele tatt. Da gikk den bare værre.

Tar jeg av LMM kontakten blir den litt bedre, men ikke hver gang. Nå er feilen borte igjen, og bilen går helt strøkent! :?

Feilen oppstår ved jevne mellomrom. Den gå kjempefint et par uker, så plutselig er den der igjen en dag eller to, så er den borte igjen i noen uker.

Har lest av feilkodene på den, og det ligger ingen memorerte eller aktive feil.

Jeg får heller ikke kjørt mer enn 8-9 mil på 16-17 liter drivstoff.

Har tenkt litt på lambda, men da burde den vel vært der hele tiden? Den fikser seg jo ikke selv den :?

Hadde satt pris på litt hjelp her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har akkurat samme problem! og jeg kjører uten lambda! når jeg har kontakten til lmm inn, så jager den på tomgang, drar jeg den ut går den helt reint og går faktisk litt bedre. og jeg har ikke lambda da jeg har selvsveiset eksos

Da vil jeg ganske sikkert si at din LMM er defekt. Med signaler fra LMM går ikke motoren som den skal, da den er defekt og gir feil signaler, med kontakten av går motoren i nødprogram og går derfor "greit"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er nok ikke min lmm defekt, da jeg har prøvd den på en annen bil og prøvd den's lmm og begge bilene oppførte seg likedan uansett hvilken lmm som sto på. og den bilen går rent.. så hos meg er det lambda'n! er nokså sikker på det. men skal uansett sjekke feilkoder på mandag, da jeg begynner på skolen igjen. går bilfag og har slikt apparat/pc for og koble til bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du under bilen kan du prøve å skru litt på 02-sensor for å sørge for god kontakt...

Hjelper det ikke kan du sjekke innsugsbelgen din.

Send meg PM så kan jeg hjelpe deg videre :D

Ja, skal se på det i morgen. Kjent problem med dårlig kontakt på 02 sensorene på denne motoren?

Har gått over hele motoren med startgass og sjekka belgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe kjent problem med dårlig kontakt på 02-sensorer på noen biler, fordi verkstedene bytter de ut.

Er ikke så mye som kan gå i stykker i sensoren, varmelementet og selve sensoren, men de er solide.

Vanligvis holder det å vaske sensoråpninger med varmt vann og zalo el, og hvis de er dårlig jordet i anlegget blir det kontakt igjen når den gamle blir byttet ut.

Er jordet gjennom ledningsnettet også (4-polers), men kan være greit å sørge for gods.

Grunnen til jeg spurte er at jeg holdt på i hele sommer med en bil som var slik periodevis, hvor det var en liten sprekk i belg, fikk tettet den, og når jeg skulle bytte 02-sensor slet jeg med å få løsnet den, men den 1/8 dels omdreiningen jeg fikk til var nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...