vfjellheim Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Eg har no en motor med enkel vanos. Har kanskje fått tak i en ny motor men den er det dobbel vanos. Er det bare bolton eller? Må eg bytte hjerne? Nye slanger? osv? eller er det bare å sette den nedi g starte opp?
E36Cab1 Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Er ikkje sikker,men ettersom Vanos er styrt av motorstyringa må du kansje bytte ECU ved montering av dobbel vanos motor... Hvilken motor er dette snakk om egentlig? Er begge M50 eller?
528iiiii Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Var på motorshopping til en E-36 for en tid tilbake, og da oppdaget jeg iallefall at ECU er forskjellig om du har vanos eller ikke. Det er og forskjell på kontakten. Slik at en ECU ifra en bil uten vanos, ikke vil passe i ledningsnettet til en bil som har vanos osv.... Om dette var oppklarende eller bare mer forvirrende for deg vet jeg ikke. Men dette er iallefall mine erfaringer.....
vfjellheim Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 hehe det var no litt av kvert. men eg tror eg forstår. men saken er at eg har vanos no. men bare enkel. den motoren eg har for hand er dobbel
Rogern Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 en ting jeg reagerer på her inne og d gjelder mange ikke bare deg vfjellheim. når dere skal bytte motor, bruker dere ikke ledningsnettet som originalt står på motorn dere kjøper med hjerne? først å fremst mye lettere enn å fjerne alle ledninger på motorn for så å sette på nye.+ at du slipper mye kødd å feilsøking hvis du vet at motorn gikk da den ble tatt ut av donorbilen. kan jo være forskjellige hjerner selv om d er samme årsmodell og motor...
TB328i Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 den vil uansett start og gå. om bare følerene passer i led.nettet.
TB328i Skrevet Oktober 13, 2007 Skrevet Oktober 13, 2007 en ting jeg reagerer på her inne og d gjelder mange ikke bare deg vfjellheim. når dere skal bytte motor, bruker dere ikke ledningsnettet som originalt står på motorn dere kjøper med hjerne? først å fremst mye lettere enn å fjerne alle ledninger på motorn for så å sette på nye.+ at du slipper mye kødd å feilsøking hvis du vet at motorn gikk da den ble tatt ut av donorbilen. kan jo være forskjellige hjerner selv om d er samme årsmodell og motor... jeg satt inn en motor fra en 97 e39 528ia i min 92 e36 318is sier seg selv at ikke man kan bruke ledningsnettet, startsperre, automat, passform og sikkert mye mer.
vfjellheim Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 den som eg har sett på har dobbel vanos. han har ikkje hjernen men har ledningsnett. men er det ikkje lettere å bare tykke ned igjen en lik maskin som eg har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå