Gå til innhold

bilen slutter å dra etter eit visst turtal i oppover bakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,eg har ein bmw 525d 2000 mod,har hatt problem med bilen i 4 måna no,går helt grett å køyre vanlig med,men so fort eg får henger eller det kjem ien bratt bakke so sliter bilen veldig,nett so den kutter alt,prøvde bilen på motorveien i sverige,der vi kjøyrte forbi noken biler i ein slakk oppover bakke,og kom opp i ca 140 då var det brått kutt,ville ikkje høgare i fart eller på turtal,då var turtalle berre på 3000omd,kva kan være gale.Fekk høyre at det kunne være utslitt gier kasse,men synnst det er rart sia den kutter so brått når den sliter litt

Skrevet

Så lenge den ikke ruser opp, så slurer jo ikke kassen, noe den burde gjort om den var utslitt.

Er ikke chip på denne bilen da, eller en sånn KCR boks?

Om du slipper gassen helt opp for så og gi gass igjen... Drar den bra en kort stund da?

Synes det kan virke som om den kutter grunnet overlading på turbotrykket jeg.

Har ikke peil på BMW diesel, men symptomene er som på min firmabil (2005 Navara).

Justert litt på turbo, slik at den får litt mer trykk, noe den ikke liker på høyt turtall.

Da reagerer den med og miste ca halv effekt helt til jeg slipper gassen helt opp..

Skrevet

Litt usikker på hva du mener med kutter brått, men hvis det er sånn at du kan gi mere/masse gass på pedalen uten at det hjelper, kan det være luftmassemåleren. Den var gåen hos meg, og da mistet man veldig mye effekt i oppoverbakkene, og med henger var det rimelig håpløst. Bør kanskje ta en diagnose først, før du bytter - den koster noen hundrelapper...

Skrevet
Er vel ikke turbo på de bilene der vel..?

Hakke peil, og har ikke sjekket ut...

Men en aktør som BMW kan da neppe ha laget en så ny diesel uten turbo??

Ja det er absolutt turbo på en 525 diesel.

Skrevet

for meg ligner symtomene som en kompis av meg hadde..

ble borte da vi dro ut KCR boksen...

Er det dette på din?

Ellers kan det jo være noen vacumslanger elns

Skrevet

Bilen har turbo,men eg har ingen kcr boks.Alt ditta skjedde ca på samme tid som då luft mengde måleren vart øydelagt,men då nykka bilen veldig,no drar den jamt.Fant ein lekasje på ein slange frå intercooleren til turboen,som det var eit stort hull i,kjøpte den ny.men bilen vart berre litt betre

Skrevet

Hvis jeg skal dra en rå tipp på dette, så ville jeg satsa på, kamakselsensor, luftmengdemåler eller lamdasonde.

Men enkleste vei ut av et slik problem, er nok å ta en diagnose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...