johjoa Skrevet Oktober 13, 2007 Skrevet Oktober 13, 2007 Hei! Og velkommen til min lille prosjekt tråd Var å kjøpte meg "ny" bil her på Tirsdag. Fram til jul blir dette hovedsaklig et opp pussings prosjekt få å få bilen mer eller mindre perfekt. Liste: - Fikse Defa alarm Utført - Installere og lakke autopass brikke sort. Utført - Fjerne irriterende lyd fra løs cd spiller. Utført - Bytte gummibelg mellom luftmengdemde og insug Utført - Laget og montert stativ for PDA. Utført - Skjult montering av trødløs GPS enhet. Utført - Diskant høytaler i høyre dør. Utført - Defa warm up Utført - Olje skift på girkasse. Utført - Ny Takluke Kjøpt - Lys i instrumentet Ankommet, ikke montert. - Nye skilt + bimmers skilt holdere Under behandling - Fjerne rust: Hjulbuer, sideskjørt, bakluke, hjulbrønn. Under behandling - Bytt ut ødelagt girkule Under behandling - Sandblåser & Sandblåse sand Kjøpt - M3 Frontfanger Bestilt - M3 Støtlister Utført - GT Splittere Ikke bestilt - Røde/Hvite baklykter. Kjøpt/Installert - Xenon kit (hovedlys, grøftlys) Utført Hva syns folket?
Ad|oS Skrevet Oktober 13, 2007 Skrevet Oktober 13, 2007 Gratulerer med "ny" bil! Hvorfor gikk du egentlig fra 320 til 318is? Vurdere selv å ta for meg et slikt "oppussingsobjekt", men blir helt motløs bare jeg ser helt orginale biler. Men uansett, lykke til!
Dan Skrevet Oktober 13, 2007 Skrevet Oktober 13, 2007 Gratulerer med ny bil og lykke til med oppussingen
Tom Thorsø Skrevet Oktober 13, 2007 Skrevet Oktober 13, 2007 Gratulerer med ny bimmer lykke til med prosjekte
johjoa Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2007 Gratulerer med "ny" bil! Hvorfor gikk du egentlig fra 320 til 318is? Vurdere selv å ta for meg et slikt "oppussingsobjekt", men blir helt motløs bare jeg ser helt orginale biler. Men uansett, lykke til! 320`n solgte jeg for rundt 16mnd siden så det var ikke en rein overgang... nu trengte jeg en bil for å kom mæ rundt omkring å på jobb.
johjoa Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2007 Da var det skiftet til vinterdekk... ikke altid så lett men det gikk etterhvert. Søndag skal bilen vaskes, polering og litt rust pusssing
Mikke1981 Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Jepp på søndag blir det vasking her å før jeg stikker på bimmers treff:)
johjoa Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Ja her har det ikke vært så veldig mye aktivitet nei. Men nu har det begynt å skje ting igjen! Nå har jeg endelig tatt fatt i mitt problem angående rust. og nå skal alt bort! som et ekstra innslag angående det blir det hellakkering med bitte litt styling. Nå har jeg begynt å pusse rust, starta med å pusse for hånd og det tok alt for lang tid! så dro jeg på jobb å lånte litt luftverktøy å begynte å slipe men følte at jeg ikke fikk tatt alt. Så da dro jeg å kjøpte en sandblåser for virkelig å fjerne det som må fjernes. Så har jeg fjernet alt som må fjernes i bagasjerommet for å fjerne rust. Siden det er rust mange forskjellige plasser og for å kunne få en fin lakk har jeg bestemt meg for å hellakkere bilen så dette er inledende arbeid for hellakkering av bilen som vil komme til å skje i løpe av høsten. Jeg har rust i: - Alle hjulbuer - På høyre dør nede - Takluka - Bakluka Påbegynt - Under baklyktene Påbegynt - Reservehjulsbrønn - Panser - Frontskjermer - Noen småplasser i motorrommet. - Under bilen Så alt som kan fjernes av rust skal bort, jeg har tilgang til bukk så jeg får bilen opp og får tatt det som må tas. Alle plassene som har vært utsatt for rust blir sandblåset og behandlet med en primer som inneholder syre og rustdempende materialer for å forhindre fremtidige rustproblemer i disse områdene. Ellers så skal områdene i hulbuene behandles med sealing/tectyl etter alt er lakket for å beskytte området veldig godt. Veiene her nede i Akershus blir jo faen mæ salta 3 dager i forveien bare det er meldt litt snø. Så jeg ser virkelig godt at det har tæret på bilen i år. Her har dere noen bilder tatt av bakluka/bagasjerommet etter jeg har fjernet alt inni og skal begynne med rustfjerning. På bakluka har vist BMW lagt en "list" eller no sånt rett på metallet på bakluka og lakket over. her har det begynt å ruste under den og når jeg tok i den datt hele lista av. nå har jeg fjernet mestparten med slipe maskin men skal sandblåse. samme ser dere under pakningen rundt bagasjerommet der har det dannet seg mye rust. dette og alt inni reservehjulsbrønnen skal fikses. Trur dette får være dagens oppdatering. Jeg skal være mer aktiv med å legge ut informasjon om hva som skal gjøres og hva som blir gjort. Nå har jeg også fått meg et speilreflekskamera så jeg får ta å legg ut flere bilder.
johjoa Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 BTW. Noen som kan kom med en anbefaling ang. ny farge? hadde tenkt på å ha den rød men vil ha en mer fresh rød farge.
carlhaakon Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 de plassa der har jeg akkurat hatt mange timer med sliping på ser bra ut plana du har, så blir nok bra etter hvert denne også
johjoa Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 de plassa der har jeg akkurat hatt mange timer med sliping på ser bra ut plana du har, så blir nok bra etter hvert denne også hehe, har allerede brukt mange timer på det... blir bedre nu som æ har fått sandblåser
carlhaakon Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 de plassa der har jeg akkurat hatt mange timer med sliping på ser bra ut plana du har, så blir nok bra etter hvert denne også hehe, har allerede brukt mange timer på det... blir bedre nu som æ har fått sandblåser det tror jeg på, brukte ikke sandblåser jeg, så ble mange timer med slipemarskin gitt
johjoa Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Skrevet Juli 26, 2008 de plassa der har jeg akkurat hatt mange timer med sliping på ser bra ut plana du har, så blir nok bra etter hvert denne også hehe, har allerede brukt mange timer på det... blir bedre nu som æ har fått sandblåser det tror jeg på, brukte ikke sandblåser jeg, så ble mange timer med slipemarskin gitt hehe, jupp i morra skal æ få mæ ny takluke... så skal å få fjærna litt rust.. mene folkens vi talast skal sova ut rusen littegranne
Der Barockengel Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Jeg skal være mer aktiv med å legge ut informasjon om hva som skal gjøres og hva som blir gjort. Nå har jeg også fått meg et speilreflekskamera så jeg får ta å legg ut flere bilder. Definitivt lurt å gå løs på rusten før det blir mer av den. Interessant prosjekt - dette må det følges med på. Smart grep å investere i speilreflekskamera også - nå ser vi bare fra til å følge med på bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå