Gå til innhold

Det var den lappen... Jæ#/@ drittpurk.

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

trekk tilbake samtykke av førerkort beslag!

saken din blir behandlet fortere + at det er jo helt horribelt å få beslagelagt lappen grunnet litt burning på en parkeringsplass på natta(så sant det ikke var fullt av folk der som var mulig å kjøre ned..)

og legge deg i jern? uff.. maktmisbrukere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vis meg det stedet i loven det står at man ikke har lov til å foreta burnouts på parkeringsplass (eller offentlig vei som du beskriver det).

10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring

Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel « burnout » på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... =burnout*&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg det stedet i loven det står at man ikke har lov til å foreta burnouts på parkeringsplass (eller offentlig vei som du beskriver det).

10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring

Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel « burnout » på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... =burnout*&

Jeg tolker det som at man ikke skal miste lappen sålenge det ikke har ført, eller kunne ført til personskade og/eller materielle skader.

Er svarte striper på asfalten en materiell skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Slik leser jeg det også.

Hadde nok trukket tilbake det samtykket ja. Skal de følge loven skal man ikke bli dømt for burning på en tom plass slik som trådstarter.

Kan ikke se at litt gummi på asfalten er "omfattende materiell skade"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for trådstarter er at det finnes veldig mange som driver med uforsvarlig burning. Dette får desverre trådstarter svi for. Så fort onkel blå ser en som spinner, så tenker de at dette er et av de svina som tar runde på runde i rundkjøringer... Men at han blir lagt i jern er ganske spesielt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver vinter er det kjempeålright å kunne dra ut på en øde parkeringsplass og sladde litt for å få en følelse med vinterføre igjen - men det er jo også uforsvarlig...

Skal ikke uttale meg om burning på asfalt, men å kunne øve seg litt på vinterføre burde vært lovlig. Så lenge det ikke er til fare for personer eller matriell så er nå vel det bare positivt. Tror det er mange "ikke rånere" som burde ha trent litt på å rette opp sladder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror dere ting hadde sett ut dersom alle skulle drevet med burnouts på parkeringplasser?

Tosk! Dette e et bilforum ikkje ein sutreplass for sånne så deg. Kor gammale e du? 80 pluss tippe eg...

Moderatoredit (R Andersen): Vennligst les reglene før du poster. Vi aksepterer ikke personangrep her på Bimmers! Dette er ett diskusjonsforum, og selv om du ikke liker andres meninger, så behøver du ikke kalle folk for tosk.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...