Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat dreia av sjørt på stempla mine..

lurte på om kor nøyakti bør vekt differansen på de vere.? no ligger stempla mylla 395.6 - 396,7 g

er det bra nokk med tanke på at ej ikje har tenkt å kjøre noe meir enn 6500-7000 rpm..?

Skrevet

+-0.5 gram brukes blant motorbyggere har jeg sett. men kan ikke forstå at 1 gram skal merkes.

På taunusen jeg hadde var det på det verste 2.1 gram forskjell på stemplene, gikk jo den og :)

Skrevet
+-0.5 gram brukes blant motorbyggere har jeg sett. men kan ikke forstå at 1 gram skal merkes.

På taunusen jeg hadde var det på det verste 2.1 gram forskjell på stemplene, gikk jo den og :)

Når motoren passerer 9000 omdreininger blir det relativt store belastninger om ting ikke er i balanse

Skrevet

Du spente ikke opp stempla i en dreiebenk og dreide av dem vel?

Om du gjorde det så kan du bare kaste dem med en gang!

Stemplene er alltid litt ovale, om du spenner de opp i en dreiebenk så tvinger du dem runde og svekker hele oppbygginga. Stempel skal freses i en fres og ikke dreies, selv om det er det de fleste kaller det for.

Du bør vektjustere stempela så nøyaktig du klarer å få dem. Samme med rådene.

Skrevet

De fleste kaller det for "ned dreide" stempel, men det de pleier å gjøre er å frese dem. Du svekker hverftall stempelet når du spenner det opp i den dreiebenk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...