Gå til innhold

Dårlig oljetrykk?

316
 Share

Anbefalte innlegg

Oljelampa blinker/lyser på tunggang og lavt turtall men slutter når jeg kjører normalt. Den blinker/lyser også hvis jeg tar inn clutchen uansett hvor fort jeg kjører. What to do? Hva kan skje? Trenger helst hjelp før det skjer noe alvorlig! :P

E30 - 316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyste rødt når jeg kjøpte bilen.. Byttet olje og filter for mindre enn 2 måneder siden. Slutte å lyse olje da. Den går på alle sylindre selvfølgelig. Utslitte ventiler kan det sikkert være. Kan også være at det er for mye olje på motoren, det er i hverfall ikke for lite i følge pinnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se i dette lyset, men skal sjekke i morgen. Blir det dårlig oljetrykk av for mye olje?

Er det for mye olje vil den sirkulere dårligere på tomgang med dårlig trykk,når du presser motoren vil du få for mye oljetrykk som igjen skader motoren,riktig nivå er midt mellom min og max for riktig trykk og sirkulasjon av olja.Kan jo være at forrige eier har gitt f i oljeskift så den er full av sot og belegg i oljekanaler,finner du ingen feil så vurder ennå ett oljeskift,denne gang med en flaske innvendig motorrens først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...