Gå til innhold

Kaldstart av ISbil

Halvor89
 Share

Anbefalte innlegg

Nå som det begynner og bli kaldere i været, så sliter jeg litt med å starte min 318ISbil. Den fuska litt akkurat når man starter den helt sia jeg kjøpte den, men nå som det er blitt enda kaldere har den blitt verre. Det er sånn at når du starter den om morran da, f.eks så går den veldig ujevnt på turtall (av og til stopper den) og den går sånn i ca 2-10sec. Hvis man gir littegrann gass blir den bedre. Jeg har kjørt diagnose på kaldstarten og den fikk ikkeno feil der. Det som er, er at bilen står parkert i en såkalt carport(garasje uten port) til vanlig og det er vanligvis da den krangler. Når vi var på ferie i 2 uker i sommer stod den i garasjen til fattern med port, og da starta den kjempelett når vi kom hjem igjen. Men hva kan problemet være ? Kan det være autochoken som er litt kranglete eller åssen er det ? :(

Mvh

Halvor

BTW: Den har fått nytt luftfilter, plugger og bensinfilter nylig(bensinfilteret var ikke bytta sia bilen var ny :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også hadde litt starttrøbbel med min is når det var kaldt. gikk fint når jeg hadde fått den i gang, men måtte ha 2 forsøk en del ganger. fant aldri ut om noe var feil, men den var mye enklere å starte etter en lengre tur enn en kort tur. siden du har carport ville jeg satsa på motorvarmer og prøvd å unngå alt for mye småkjøring. det er det ingen biler som liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også hadde litt starttrøbbel med min is når det var kaldt. gikk fint når jeg hadde fått den i gang, men måtte ha 2 forsøk en del ganger. fant aldri ut om noe var feil, men den var mye enklere å starte etter en lengre tur enn en kort tur. siden du har carport ville jeg satsa på motorvarmer og prøvd å unngå alt for mye småkjøring. det er det ingen biler som liker.

Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe meg m3 3.0 :D men den ville jeg ikke kjørt på vintern da =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe meg m3 3.0 :D men den ville jeg ikke kjørt på vintern da =D

den liker heller ikke småkjøring, kaldstart har jeg ikke prøvd. den står godt parkert nå, får se om den starter til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg må jo ha fått meg et prakteksemplar av en IS!!!. aldri hatt noe problemer med den .(bortsett fra motorfestene , men det snakker man ikke om:D). ! alt funker.. og starting når det er kaldt ute går like greit som om det skulle vært varmt ute... KJEMPEFORNØYD!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg må jo ha fått meg et prakteksemplar av en IS!!!. aldri hatt noe problemer med den .(bortsett fra motorfestene , men det snakker man ikke om:D). ! alt funker.. og starting når det er kaldt ute går like greit som om det skulle vært varmt ute... KJEMPEFORNØYD!!!!

beklager, men det er motsatt, at din starter så lett tyder på at maskina synger på siste verset :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...