Gå til innhold

M5, drifting oppsett.

olechr
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på en m5 til neste år. Men ser at det er ganske lite med m5'er som drifter og slikt på gatebiltreff osv.. Er det fordi at de er ikke helt egnet til det som f.eks 200sx? Men jeg tenkte vist jeg skal drifte litt med en org m5..

Må jeg ha stivere dempere, sperre osv? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en blå touring som har ligget sidelengs hvert eneste Gatebil-treff i mange år, helt han i fjor taka.. grusom lyd i den bilen, men tror den var temmelig original ellers?

Men uansett vil jeg vil si at M5 er en tung og stor bil med sugemotor, og motoren er ikke sterk nok til å dra den lett løs midt i et gir, så man må provosere det frem. Jeg vil tro det er enklest å drifte med en bil man bare kan trå på gassen for å få til å slippe. Mulig det blir samme opplevelse på en M5 med dårlige/smale dekk bak, men det har jeg ikke prøvd. Den slipper ihvertfall ikke midt i gira på mine 265-lefser uten at det er vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to E34 sedan M5er som har driftet bra på de to siste Gatebil Våler treffene iallefall, der Vidar Jødahl kjører en av dem..

M5 er rett å slett for tung! 200sx er billig, lett å trimme og greit delemarked. Drifting har jo nesten blitt en enegget Nissan sport..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt lite motor i M5`n får att det skal bli sikkelig gøy vel... å cluth`n tåler i alle fall ikke en hel helg med aktiv drifting ... slurer jo bare sjøføren tenker på å spinne.. har vel egentlig vert ett problem med alle M bilene jeg har hatt det cluth greia.. M3 Smg,M5 e28,M5 e39 og 850CSI og alle har slura etter litt juling :(

Men du får jo en jevla god bil å drifte med da viss du oppgraderer motoren litt.. E34 er digg å sladde med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig i mine øyne att ikke clutchen tåler en helg med aktiv drifting.Har ikke vert borti dette problemet i det hele tatt med min M5.

Tror det er noen som bruker clutchen litt feil når di skal drifte.

Min M5 går stort sett sidelengs på banen så lenge eg har dekk,og det er i s-kombinasjonen,slakteren,svingen før depotstrekket og i langsvingen.

Og det har blitt endel treff med bilen etterhvert på gatebil,og det er ennå ikke merket noen svakheter i clutch eller driverk på den.

Motoren blir litt svak i langsvingen.

Nå snakker eg om rudskogen,men det regner eg med dere skjønner.

Det var forresten en BMW som vant Nordic drifting challenge i år.E30 med E36 3.0 M3 motor.Så det er muligt å oppnå resultater med BMW innen drifting og. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg bruker sin M5 særdeles hardt på gatebil, den har pr i dag ikke hatt problemer av noe slag :)

Ja det går helt greit det... men da er nok din kompis veldig flink til å bruke farten/kontra til å sladde med.. men i aktiv drifting vil det aldri bli nok.. da må du cluth kikke og ta riv slipp på høye gear,noe som forøvrig virker veldig gått på M5`n pga det høye dreimomentet.. men det tåler cluth`n ALDRIG.. tro meg :roll:

Bare å hive i en skikkelig sinter lammel en turbo og kjøre som faan... det hadde blitt litt av en drift bil det,resten av drivverket tåler jo fantastisk mye så.. HAR BEVIS PÅ FILM VISS DU IKKE TROR MEG :wink: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...