Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

M5 dempere er på ingen måte noe billigere enn dine orginale, rundt 6 lapper for stykke ihvertfall. Sjekk priser på GS sine sider.

Montering av senkefjærer er grunnen til at jeg kjører med M5 sedan dempere nå. Klarte å ødelegge foringene i bunn på mine orginale dempere ved demontering :stupid: . Så da var Gunnar redningen, som hadde de M5 demperne liggende til en fin penge. Var spendt på om de var like/ skulle passe, noe de gjorde med glans :D .

Ja, reguleringa er inntegrert i demperene. Du ser en slange som går inn i bunn på hver demper.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Høyden justeres på stabstaget bak. Få bilen opp på en bukk, og du ser med en gang hvordan :P .

Jeg er den som Glenno nevner her som har M5 sedan nivåreg. dempere på min Touring. De er 2-3cm kortere enn de orginale, men ellers helt like på alle måter 8) .

Mulig feilen er at du bør bytte olja og lufte systemet skikkelig.

He he Steffan var nok deg tenkte på angånde m5 dempere :wink:

Noen DIY/link til bytte av olje og lufte systemet Steffan C?

• 4 weeks later...
Skrevet
Høyden justeres på stabstaget bak. Få bilen opp på en bukk, og du ser med en gang hvordan :P .

Jeg er den som Glenno nevner her som har M5 sedan nivåreg. dempere på min Touring. De er 2-3cm kortere enn de orginale, men ellers helt like på alle måter 8) .

Mulig feilen er at du bør bytte olja og lufte systemet skikkelig.

He he Steffan var nok deg tenkte på angånde m5 dempere :wink:

Noen DIY/link til bytte av olje og lufte systemet Steffan C?

Bumper litt her jeg.

Noen DIY/link til bytte av olje og lufte systemet på nivåregulering? Eller må dette taes på verksted?

Skrevet

Start motor, fyll opp servoolje tanken og luft på lufteskruen på regulatoren bak ved bakaksel klokka. Pass på å etterfyll tanken etterhvert :P .

NB: Høyt trykk på nivåreg. systemet, så åpne lufteskrue forsiktig!

Skrevet

Har hørt at når man skal justere bilen opp og ned må den være i gang. Og den må stå på hjula. Kan altså ikke være i lufta. Må sette den på en grav eller noe. Er dette tilfelle?

Skrevet
Har hørt at når man skal justere bilen opp og ned må den være i gang. Og den må stå på hjula. Kan altså ikke være i lufta. Må sette den på en grav eller noe. Er dette tilfelle?

Ja, ved justering må den stå på hjula! Men for å kun lufte systemet, kan man ha bilen på en løftebukk/jekk.

Her er et lite sitat fra Bentley manualen om høydejustering.

LAD ride height requirements

-Weight placed over rear axel to check or adjust ride height.

Sedan models......200kg

Touring models....280kg

:wink:

Skrevet

Om en bil med nivåregulering har "seget" ned bak. Er det noe som er gåent i systemet som forårsaker dette? Eller siger siger den bare ned med tiden, så den må justeres litt opp igjen? Så lufting eller en justering kan være nok for å rette på dette?

Skrevet
Om en bil med nivåregulering har "seget" ned bak. Er det noe som er gåent i systemet som forårsaker dette? Eller siger siger den bare ned med tiden, så den må justeres litt opp igjen? Så lufting eller en justering kan være nok for å rette på dette?

Hvis den har "seget" uten at det er noen lekkasjer. Så tipper jeg det er "gammel" eller lite olje på systemet.

hvordan vet man når det er bra??

eller når man skal stoppe og lufte??

Når det ikke kommer mer luft ut av lufteskruen! Akkurat på samme måte som man lufter bremser :wink: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...