Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 520i 24V 91-mod

Monty
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. :)

Ser at du har samme bil, hvordan er du fornøyd med din 520? Pluss, minus?

:)

Det her kan jeg nesten skrive et par sider om, men kan ta hovedtrekkene :P

På plussiden er det karosseriutformingen. Ganske så tidløst og "sint" utseende. Meget komfortabel å kjøre hvis du ikke stiver den opp alt for mye. Ergo, valg av et bra og ikke for stivt senkesett. Jeg synes den ligger utrolig godt på veien, selvom det er en krapp sving og vått føre. 520 har jo ikke allverden av krefter, men føler at når først bilen slipper, f.eks i da en krapp sving på vått føre, så slipper den ikke ukontrollert. Jeg synes min er lett å få kontroll på igjen hvis først "uhellet" er ute.

Er mye enklere å ta minusdelene, for de er det færre av. Et av de største problemene til e34 mener jeg at er tyngden. Denne gjenspeiler seg i slitasje på understell og drivverk. Foringer, edeledd og div slites fortere enn på en e36. e34 er kjent for sin "klunkelyd" i dumper.

e34 karosseriet begynner jo også å dra på årene. Rust kan jo bli utbredt etterhvert, og med hvit bil i tillegg kommer denne mer til syne enn hos en sort bil. Men dette kan jo både være positivt, eller negativt. Høyre fremskjerm er av en eller annen grunn ganske "utsatt" for rustangrep. Samme gjelder desverre kanalene. Samtidlig opplever jeg også en del "vindstøy" under kjøring.

Vet egentlig ikke hva mer jeg skal skrive. e34 vil jeg karakterisere som en BIL, og ikke et fremkomstmiddel. Jeg stortrives med bilen, og når denne takker for seg blir det nok en ny e34. Jeg har falt for bilen, til tross for at den har sine feil og mangler. Men hvilken bil har ikke det? :lol:

Jeg vil som Glenno over meg, referere til http://www.autopower.se/Begagnatguiden/E34/

Den sier vel det som trengs å bli sagt om e34.

Det jeg har skrevet over er vel og merke personlige meninger og erfaringer, så ta dette med en klype salt. Mulig jeg skrev uoversiklig, eller en hel del feil, men har vært en stressende dag og hjernecellene er litt treige :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på i farten at noe som mange "klager" på med m50 motoren (som kom henholdsvis i e34 fra 91 i norge, og 90 i tyskland) er trege på turtall opp til 3000rpm. Er en kjent sak at disse motorene ikke er sterke fra bunn, men lyden motoren gir fra seg veier opp for dette etter min mening. ;)

Skal du ha en racer er ikke 520 bilen å gå etter. Den veier grove 1500kg og 150 hester til å dra dette er ikke all verden. Men den har da som sagt rekke6 motor, og sier som den gamle Crispo reklamen: Lyden er halve opplevelsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv 520, var nok litt skeptisk i starten med tanke på motoren, har eid noen halvråe biler volvo 740tic, saab 900t. Men er bare happy, får ikke akkurat noe magesug men det holder i massevis her på berget og bilen er jo bare konge og kjøre. Så gå for 520, er litt mere klasse over den. Du får plass til svigers i bagasjerommet også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...