Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vert på kurs for EU -kontroll, og i morgen blir siste dag.

Dette er et kurs for verksteder som driver med EU-kontroller i det daglige fra før og skal fungere mer som en veiledning/oppfriskning.

I den forbindelse tenkte jeg at det sikkert er noen her som lurer på ting runt dette med EU-kontroll. Så det er bare å spørre så skal jeg prøve å svare etter beste evne :)

Skrevet

hvis det oppdages rust, f.eks. i kanaler osv. hvordan skal dette sjekkes, bankes det med hammer, evnt hvor hardt? slår man alt man klarer går det jo hull uansettt

Skrevet

blir bilen godkjent hvis det er et stort hull ved reservehjul brønnen?

men det er reparert på en måte for det det ligger en et nytt oppi der på en måte?

det er sveisa fast og sitter bra.

Skrevet
blir bilen godkjent hvis det er et stort hull ved reservehjul brønnen?

men det er reparert på en måte for det det ligger en et nytt oppi der på en måte?

det er sveisa fast og sitter bra.

Min bil gikk rett gjennom PKK med et relativt rusthull i reservehjulsbrønnen, så må nok være stort for at det skal være et problem!

Skrevet
Hva sies til en 520 (M20B20) med for eksempel nyere 525 (M50B25) motor og turbo?

Dette er en betydelig effektøkning og er ikke godkjent, men dette vill sannsynligvis passere hos mange kontrollsteder pga. manglende kunnskap om utseende på motorene.

Skrevet
hvis det oppdages rust, f.eks. i kanaler osv. hvordan skal dette sjekkes, bankes det med hammer, evnt hvor hardt? slår man alt man klarer går det jo hull uansettt

Man skal ikke slå hart, men slå forsiktig og prøvende eller trykke på med en finger, dog dette blir ikke fulgt alle steder så da kan du få mangel på rusthull som er unødvendig "fremprovosert"

Skrevet
blir bilen godkjent hvis det er et stort hull ved reservehjul brønnen?

men det er reparert på en måte for det det ligger en et nytt oppi der på en måte?

det er sveisa fast og sitter bra.

Ja dette bør bli godkjent, høres ikke ut som dette er noen bærende omeråde i utgangspunktet heller.

Skrevet

Problemet med eu-kontroller er at det ikke finnes noen fullstendig fasit.

Derfor er det mange ulike tolkninger ut å går på de forskjellige kontroll organene. Dog det finnes en veiledning som man skal holde seg til blir også denne til en viss grad forskjellig tolket.

Er visst forslag ute om en ny og forbedret "utgave" av eu-kontroll

Skrevet
Dette var jo IKKE korrupte greier :lol:

Regner med folk vil bli gitt løsninger og snarveier her også :D

Vil da ikke kalle dette korrupt..

Folk som trenger tips til problemer med bilen sin før en pkk. må da være lov.

Er jo greit og vite hva som kan være lov og ikke lov... Som f.eks det med slark i styrekuler som det ble spurt om..

Grei måte og spare litt gryn på, slik at man slipper etterkontroll.

Skrevet
Hva sies til en 520 (M20B20) med for eksempel nyere 525 (M50B25) motor og turbo?

Dette er en betydelig effektøkning og er ikke godkjent, men dette vill sannsynligvis passere hos mange kontrollsteder pga. manglende kunnskap om utseende på motorene.

For alt hva jeg vet, så foreligger det ingen pålegg om og kontrollere motoreffekt/trimming ved PKK, så er bilen ellers ved sine fulle fem burde den jo gå igjennom like godt som hvilken som helst annen bil.

Rett meg om jeg tar feil, og begrunn det så jeg skjønner det. ;)

Skrevet

hehe.. står det 316 i vognkortet, og det står en 6`er under panseret så sier det seg selv da.. :) (om det er en Bmw da) :)

men om den er en satt i en M20B25 i en M20B20 (hvor ikke alle ser forskjeld) så skal du ikke se bort i fra at det går gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...