Singda Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Jeg betaler nesten 10000,- i forsikring på min bmw e36 325i 91 mod til gjensidige pr År, å det er bare ansvar forsikring.synes dette er litt dyrt jeg. mener jeg har 20% bonus på gjensidige. Så det jeg lurer på om noen veit av en annen plass som er billigere å forsikre denne bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 det spørs jo litt på hvor i lander man bor da. for å få riktige priser må du ta en ringerunde selv til forsikringselskapene, prøve å prute så mye som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Bli støttemedlem i Norges Bondelag (410kr året) og du får 20% rabatt. Blir 2000kr, å det hjelper jo ganske godt Du tjener 1590kr/året! Er 3 tanker bensin det... www.bondelaget.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Ikke noe å klage på det,IS bilen koster 9000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Er ikke så sykt ille det egentlig. Tror Gjensidige er billigst på forsikring til unge (personer under 23) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Ringte en dame til meg i dag og begynte å skryte av hvor bra forsikring jeg kunne få der...(et eller annet forsikrings foretak). BMW'n gikk ikke en gang inn i datasystemet der. Bare røde varsellamper osv. Har brukt Gjensidige i alle år hvor jeg har kjørt BMW (har bare hatt BMW ) og alltid kommet billigst ut der. Jeg har sjekket mange selskap opp igjenom tidene. Meld deg inn i NAF (NAF betaler egneandelen, dvs at du forhøyer egenandelen din slik at du må betale det samme= billigere forsikring), Norges Bondelag, tegn en billig livsforsikring i Gjensidige og en billig innbo forsikring så vips er bilforsikringen din redusert med mer en hva medlemskap og ekstra forsikringer koster deg. Da har du også ekstra forsikringer, altså både i pose og sekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Ringte en dame til meg i dag og begynte å skryte av hvor bra forsikring jeg kunne få der...(et eller annet forsikrings foretak). BMW'n gikk ikke en gang inn i datasystemet der. Bare røde varsellamper osv.Har brukt Gjensidige i alle år hvor jeg har kjørt BMW (har bare hatt BMW ) og alltid kommet billigst ut der. Jeg har sjekket mange selskap opp igjenom tidene. Meld deg inn i NAF (NAF betaler egneandelen, dvs at du forhøyer egenandelen din slik at du må betale det samme= billigere forsikring), Norges Bondelag, tegn en billig livsforsikring i Gjensidige og en billig innbo forsikring så vips er bilforsikringen din redusert med mer en hva medlemskap og ekstra forsikringer koster deg. Da har du også ekstra forsikringer, altså både i pose og sekk. har akkurat det samme selv. tror det er vanskelig å få det til rimeligere. naf "dekker" 4000 i egenandel. har du 3 forsikringer hos gjensidige får du ytterligere rabatt ved at du blir såkalt totalkunde, er vel ca 10%. naf koster 795 pr år. da får du også det forrykende bilbladet motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Det som er spørsmålet jeg stiller meg nå er om Bondelagets rabatter kommer på toppen av det jeg allerede har? I såfall inrømmer jeg gjerne at jeg kommer fra "gard" og melder meg inn der. Romsdaling og Bonde, noen bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Det som er spørsmålet jeg stiller meg nå er om Bondelagets rabatter kommer på toppen av det jeg allerede har?I såfall inrømmer jeg gjerne at jeg kommer fra "gard" og melder meg inn der. Romsdaling og Bonde, noen bedre Trønder og bonde(snart på fulltid). myyye bedre ps: sorry for o.t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Gjensidige er slettes ikke gale, slik jeg har erfart. E30`a koster en del, men mange selskap ville ikke forsikre i det store og hele (er 20 år og med noe bonus) Satt opp en rimelig personforsikring og innbo, det gjorde meg til totalkunde, og jeg fikk avslag på bilforsikring + de andre forsikringene ble da "gratis". Som nevnt tidligere, meld deg inn i NAF. Min egenandel var på 8000, og jeg hadde satt grensa til rundt 4000,- Meldte meg inn i NAF,og de dekker halvparten.. koster meg 250,- i året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Det er lurt å ringa rund til dei forskjellige selskapa og få eit tilbud. Det er STORE forskjeller i forsikringsprisane! Fekk tlf ifra IF igår. Dei ville selge meg forsikring. Jaja, dette kan bli moro, tenkte eg (har ein litt spesiell bil som vanligvis koster litt å forsikra) Men selgaren ga meg eit tilbud som var på 4500,- for Porschen!!!!!! So no blir det rimelig forsikring på grombilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Terra har alltid vert billigst på BMW til meg. Betalte vell 8200 for kasko På E36 M3n min:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Har i vesta, betaler rundt 10 000,- med full bonus.. sjekket på meg uten noen som helst bonus, og da skulle han ha 120 000,- Men har hørt gjensidige er ganske rimelige. Dette er da full kasko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Det som er spørsmålet jeg stiller meg nå er om Bondelagets rabatter kommer på toppen av det jeg allerede har? Hvilke rabatter har du fra før? Etter det jeg har skjønt får du denne rabatten i tillegg til det andre du har. Har du f.eks. 70% bonus kan du nok ikke plusse på enda 20% her, men du kan trekke fra 20% fra den prisen du får etter å ha trukket fra 70% pga bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 gjelder det alle selskapene at de forsikrer etter hva bilen var bygd som originalt? Altså hvis jeg bygger om 318i til 325 så betaler jeg likevel 318i-forsikring hvis jeg vil..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå