Azeton Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 gjelder det alle selskapene at de forsikrer etter hva bilen var bygd som originalt? Altså hvis jeg bygger om 318i til 325 så betaler jeg likevel 318i-forsikring hvis jeg vil..? Det kan du nok gjøre hvis den ikke er omregistrert?
Azeton Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 gjelder det alle selskapene at de forsikrer etter hva bilen var bygd som originalt? Altså hvis jeg bygger om 318i til 325 så betaler jeg likevel 318i-forsikring hvis jeg vil..? Det kan du nok gjøre hvis den ikke er omregistrert?
mhane Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Hvilke rabatter har du fra før? Etter det jeg har skjønt får du denne rabatten i tillegg til det andre du har. Har du f.eks. 70% bonus kan du nok ikke plusse på enda 20% her, men du kan trekke fra 20% fra den prisen du får etter å ha trukket fra 70% pga bonus. Jeg har NAF og hovedavtale med Gjensidige. Stemmer dette blir det innmelding i dag.
jensemann23 Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 omregistrert og "godkjent ombygd" er ikke det samme?
Ad|oS Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg har NAF og hovedavtale med Gjensidige. Stemmer dette blir det innmelding i dag. Da NAF bare hjelper på egenandelen (tror jeg ) og regner med at når du sier hovedavtale med Gjensidige betyr det 3 forsikringer blir det fort penger å spare. Men for å være sikker kan du jo bare ta en telefon til Gjensidige å høre med dem hva du vil få i rabatt hvis du blir medlem av Norges Bondelag (bare så ikke jeg er skyldig i ekstra utgifter for deg dersom jeg har misforstått noe). Husk også på at hvis du bestiller forsikring på nettet i stedet for over telefon sparer du plutselig 5% ekstra. Med 10.000kr i forsikringspremie blir det jo 500kr her også...
Ad|oS Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 gjelder det alle selskapene at de forsikrer etter hva bilen var bygd som originalt? Altså hvis jeg bygger om 318i til 325 så betaler jeg likevel 318i-forsikring hvis jeg vil..? Det kan du nok gjøre hvis den ikke er omregistrert? Hos Gjensidige, hvis du treffer riktig kundebehandler, får du hvertfall forsikre bilen som det den var før, men du får jo bare igjen for den bilen også da. Litt surt hvis du først smeller den og du har kosta på mye i ekstra motor... Treffer du derimot "feil" kundebehandler blir det nok dyrere da du må forsikre bilen som en 325 igjen. Burde jo være en norm for dette med tanke på hva kundebehandler skal gjøre med ombygde biler, men folk blir jo behandlet forskjellig etter hvem de snakker med
mhane Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Da har jeg sittet over en time i møte med en hyggelig forsikringsmann hos Gjensidige. Resultatet ble som følger: NAF dekker egenandelen. Ved å øke egenandelen feks tilsvarende vil du kunne få rimeliger forsikring. Du må da betale lik egenandel som før og NAF dekker sin del. Dvs mindre på forsikringselskapet og derfor rabatt. Jeg har 3 hovedforsikringer dvs 18% rabatt. Bondelaget har 20% Dette kommer ikke på toppen, dvs at jeg vil spare bare ytterligere 2% ved å melde meg inn hos Bondelaget. Dette vil da bare lønne seg hvis man har så store forsikringsutgifter at 2% vil dekke medlemskapet og gjerne litt til slik at du faktisk sparer noe og ikke bare går "break even". I mitt tilfelle gikk det opp i opp. Ved å montere sensor på vannintaket og overspenningvern sparer man faktisk 40% på boligforsikring.
The_transporter Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 for oss som jobber innenfor jernbanen, så har vel vi billigst tror jeg betaler 12000 fullkasko jeg og er 21 år på min 97 mod. 523ia klager ikke på den
SkvaldreBajas Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg fikk absolutt billigst forsikring i Trygg Hansa. Samla husforsikring,innbo og bil der.. betaler 5900 for 2003 e46 325 med 16000 km i året. If og gjensidige skulle ha 15-16000 med samma pakka.
SkvaldreBajas Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg fikk absolutt billigst forsikring i Trygg Hansa. Samla husforsikring,innbo og bil der.. betaler 5900 for 2003 e46 325 med 16000 km i året. If og gjensidige skulle ha 15-16000 med samma pakka.
snurresprett Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 betaler med 10% 7.371 for delkasko på min 91 325 i gjensidige, 16000km og gjensidige fordel 2. gjensidige ble vertfall billigest for meg:)
Ad|oS Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 mhane: Bra du tok samtalen så ikke mine "villedende" råd ga deg ekstra kostnader. Lærte i det minste noe nytt jeg også. Om ikke annet står det hvertfall at du får 16% rabatt ved mindre enn 3 forsikringer hos dem. Men er vel kanskje noen baktanker her også...
Captain Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Betalte 14 500,- full kasko, fører under 23 år, 20.000km per år, 75% bonus på 325 cab'en jeg hadde. Var forsikret i If. Men cab er vel en del dyrere enn coupe/sedan tror jeg.
mhane Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 mhane: Bra du tok samtalen så ikke mine "villedende" råd ga deg ekstra kostnader. Lærte i det minste noe nytt jeg også.Om ikke annet står det hvertfall at du får 16% rabatt ved mindre enn 3 forsikringer hos dem. Men er vel kanskje noen baktanker her også... Vel det var vel egentlig ikke villedende ifm at hvis du i tilegg til et par bilforsikringer har en stor bolig forsikring, livsforsikring, gjeldsforsikring etc. så vil de 2% ekstra fort utgjøre sparte penger. I mitt tilfelle ville jeg jo komme likt ut og i tilegg støtte Bondelaget, og det er jo bare ren BONUS
Ad|oS Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Må faktisk forsikre for over 20.500 i året for at du skal gå i null. Men på en annen måte, det vil jo lønne seg mest for personer med en kun bilforsikring da du trolig vil få 16% rabatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå