PenguiN- Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Litt morsomm video, viser mye syk teknologi og mekanisk stuff! Men et tankekors er dette mye gjøres jo for hånd av mennesker..og når jeg tenker på meg selv på jobb hvor alt blir rutine kan jeg ikke utelate å tenke på hvor mange ganger jeg tar snarveier osv...hmf...dårlig dag, lang dag, trøtt, lei, sulten, mett, røyksugen... En annen ting er når disse gutta f.eks legger på plass ledningsnettet, det gjøres med knusende ro, som når jeg skriver en mail eller liknende...faen, trenger en av disse gutta i garasjen min tror jeg Anyways, here we go : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 btw, noen som vet hvor lang bygge tid det er på 1 stk bil av feks E46 ? ser for meg kanskje en 4-5 timer fra start skuddet går til bilen står med hjul klar for utkjøring..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 enda en ting, lurer på om di bytter "poster"...må da være himla kjedelig å KUN feste dørtrekk og sette inn stoler dagen lang...og litt koselig med et helt BRETT med bmw emblemer...blir som et helt BRETT med sjokolade nesten, nam nam! hehe, enda en ting, lurer på om alle dissa folka har E46 og om di kjører den gjennom samble båndet med et stort smiley klistremerke i ruta som for kolleager betyr = TRICK OUT MY RIDE det vil si, stash osv ps: hva tjener folk som jobber som dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 åså effekt teste motoren når den er helt ny da!!! men de veit vell hva de driver med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Bra video dette, bare synd den ikke var på engelsk for eksempel... Det meste går nok på rutine for disse folkene, men da alt blir kontrollert er det nok ikke så mye slingringsmonn med tanke på feilmarginer. Men, som med det meste så er det nok mulig det er litt forskjell fra bil til bil... Tar nok ikke så mange timene fra bilen bare består av et skall til den er ferdig montert og på vei ut. Er det ikke hos BMW kunden kan "følge" akkurat sin bil gjennom hele produksjonen? I såfall kan det ikke ta så lang tid. Ja, de er vel nesten nødt til å bytte litt på arbeidsoppgavene. I begynnelsen da Henry Ford startet med samlebåndsproduksjon var nok arbeidet litt mer ensformig enn slik det er nå. Fagforeninger og lignende har vel noe å si Lønna er vel noenlunde som en vanlig industrilønn. Trenger vel ikke så ekstremt mye opplæring på alle de tingene som foregår her. Til og med jeg skulle klart å putta på baklyktene hehe La forrsten merke til at det ikke var så mye veldig unge folk der. Tilfeldig? Hehe, tenk om disse folkene får ting til "innkjøpspris" slik folk gjør en del andre steder. Mye fine biler blant den gjengen i såfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Vel, spørs om di vil ha disse bilene..jeg mener, det er vel lett å si neitakk til gratis middag dersom du jobber på resturanten da du vet at han og han er slask og ikke alltid vasker seg på hendene f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Dumt det var tysk ja! gått på tysk i 3 år tilbake i tida, men husker man noe fra det, eneste jeg husker var bilene som kjørte forbi på veien ved siden av.. Rå film da! Minner meg om "how did they do'it" på discovery:P Masse jeg ble imponert over, men det jeg smilte mest over var "kommoden" av karroserier! De sto jo lina opp i høyden og hennover.. Eeeeee der er det bare, velg og vraking av farger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 for ikke å snakke om motor hallen...eller forøvrig uansett hall med 101% nye deler som aldri har sett dagens lys..huff, må være digg med en bil som har gått 3-4 mil...sånn du vet at ALT på bilen er prikkfritt..du kan sleike uansett motordel og fortsatt kysse dama di uten at hun reagerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hehe... Rå film, så igjennom hele greia Ganske fascinerende å se på Fra den første stålplata blir satt i sammen med den andre, går det nok litt mer enn 4-5timer da, men egentlig har vel ikke dette så utrolig mye å si? Poenget mitt er at det vil ploppe ut bmw etter bmw hele tiden, ettersom det alltid er en annen bmw foran den bakerste, og en foran der osv, osv.. Gikk ikke lange tiden fra en var ferdig med dørene på en bil før den neste kom for eksempel! Men bør være litt rutinert for å skru "i fart" da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Dæven der var det mye automatikk som må stemme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Var nede og såg på motorfabrikken til Mercedes der de bygde lastebilmotorer. Der hadde de egne rom der de kjørte kun motoren i benk for å luke ut feil og justere den korrekt. Så rekner med at motorene som settes i desse Bmw'ene også er kjørt lignende før de settes i bilen. Vi fikk ikkje lov å ta bilder,men gjorde det likevel Tøft å sjå på alle robotene som var i sving! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildbill Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hmm.. det var mer "manuelt" arbeid enn jeg trodde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ducky Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Har en bekjent av familien som jobber i selve Dingolfing avdelingen som produserer 5, 6 og 7 serien, og han sier at daglig rulles det ut ca 1200-1400 biler. Internt ansetter de ingen utenfra til selve produksjonen, utenom administrasjon. Grunnen til det er at BMW har en egen akademi som internt lærer opp de unge, det er som en VGS, 3'årig opplæring fra montering, elektrisk og karosseri. Dette er ikke særlig ensformig da du kan rullere på arbeidsoppgaver vis det er behov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Rått! Du er ikke mekaniker eller bilmontør, du er BMW-mekaniker eller bilmontør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Ser det går fort unna der:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå