Sir Hofstad Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Kjenner jeg Anders rett klarer han å selge den alikevel
Jonass Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Nei, det er det værste!! makan til uflaks det der..bra det var delebilen i allefall! Ang fuskinga og bensinforbruke, har du bytta membranen til veivhusventilasjonen?
Anderslien Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 Herregud? Skulle ikke trodd det var mulig.. Var det lekkasje på den, eller fikk sprayboksen ligge å brenne helt til bilen tok fyr? Har ikke peiling egentlig. Det var ei kjerring som leier et hus av oss på gården her som gikk og sa ifra. Hu sa det brant noe helt jævli nede ved låven. Og da faren min kom ned, sto den i full flamme. Utrolig synd dette her. Var igjen endel bra deler som jeg skulle hatt solgt. Men har jo fått det jeg ga for bilen, så har ikke noe å si for meg. Så de som vil ha bilen med en brukbar motor, kan få den helt gratis hvis de henter den! Som sagt, kun litt smelta plastikk deksler og muligens litt ledninger på motoren som må byttes, og innsuget da som er smeltet ganske bra. Jonass InnleggSkrevet: Søn Nov 18, 2007 16:13 Tittel: Nei, det er det værste!! makan til uflaks det der..bra det var delebilen i allefall! Ang fuskinga og bensinforbruke, har du bytta membranen til veivhusventilasjonen? Nei, har ikke bytta den, men det var ingen symptomer på dette før jeg bytta girkasse. Men det jeg tror det er, er at den ikke går på alle sylindre. Skal ta opp og blåse litt, og se om det ligger vann i pluggene. Jeg vasket nemlig bilen ganske bra før jeg begynte ombyggingen, hehe Får håpe det er så enkelt. Legger inn et innlegg i morgen etter jeg har gjort det. Ske1eton InnleggSkrevet: Søn Nov 18, 2007 11:32 Tittel: Kjenner jeg Anders rett klarer han å selge den alikevel Hehe, tror det blir litt vanskeligere å selge dette gitt EvoBatman InnleggSkrevet: Lør Nov 17, 2007 17:22 Tittel: Goodbye, old friend Sad Synd, var mange gode deler som gikk med der, og helt nye sommerdekk også. Iallefall godt å vite at det var mange som fikk fornuftige deler fra den bilen. Var synd dette her. Surt for deg også å se at gamlebilen din ender opp sånn. Men, men... Ja, dekka var jo helt nye, så var kjipt at de gikk med. Men de framme er ikke brent da. BilbyggerietDA InnleggSkrevet: Lør Nov 17, 2007 17:18 Tittel: Max uflaks det her!! eller er den forsikra? Nei, ikke noe forsikring, men har ikke akkurat tapt noe på den. Men taper jo det jeg skulle få igjen for resten av bilen da. Hvis ikke faren min vil gi meg litt erstatning da
Anderslien Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 Da har jeg funnet problemet mitt. Jeg kjørte den ordentlig varm, også tok jeg ut kontakten til luftmengdemåleren og prøvde den. Da gikk den mye bedre. Gikk veldig fint på lavt turtall, og gikk utrolig fint. Men hakker litt når jeg gir på mye og kommer opp i litt turtall. Men det er vel på grunn av at luftmengdemåleren er koblet ut tenker jeg. Så hvis noen vet om noen som selger en sånn en, si ifra
Anderslien Skrevet November 20, 2007 Forfatter Skrevet November 20, 2007 Jeg fikk byttet innmaten i luftmengdemåleren fra 530'en, og da gikk bilen mye bedre. Den går like jevnt som det 530'en gjorde, og det vil si at den fusker litt på tomgang, ellers går den helt jevnt. Så jeg har fått tak i en luftmengdemåler fra sverige. Vil at bilen skal gå helt perfekt
Sir Hofstad Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ved bytte av def LMM kan ECU alikevel kjøre i LH, men gå bedre. Må altså slette feilkoder for at biln skal forstå at nå er den frisk... At den er litt juksete på tomgang KAN være helt andre ting. Og har man satt på en LMM som man vet var i orden, vil det kanskje være naturlig å sjekke andre ting. Men det er slik jeg gjør det...
Anderslien Skrevet November 20, 2007 Forfatter Skrevet November 20, 2007 Ved bytte av def LMM kan ECU alikevel kjøre i LH, men gå bedre.Må altså slette feilkoder for at biln skal forstå at nå er den frisk... At den er litt juksete på tomgang KAN være helt andre ting. Og har man satt på en LMM som man vet var i orden, vil det kanskje være naturlig å sjekke andre ting. Men det er slik jeg gjør det... Men jeg vet ikke om jeg har satt på en LMM som er i orden da. Fordi delebilen gikk litt fuskete på tomgang og oppførte seg helt likt som det min gjør nå. Liten sjans for at det er noe annet en LMM da vel?
Sir Hofstad Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ok! Trodde du satte på en som var sjekket i orden... Gikk greit å bytte over da
Anderslien Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Ok!Trodde du satte på en som var sjekket i orden... Gikk greit å bytte over da Hehe, ja, gikk greit det. Fått tak i en brukt lmm i sverige til 600kr nå, så da blir det bra
Anderslien Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Skrevet Desember 1, 2007 Da var cruise controllen fikset Jeg måtte bare legge om en ledning på starter releet, og ta vekk den andre ledningen jeg hadde lagt opp, så var det fikset
ingard Skrevet Desember 1, 2007 Skrevet Desember 1, 2007 cruise control er viktig på 5-serien (litt skummelt på vinteren har jeg erfart )
Anderslien Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Skrevet Desember 2, 2007 Cruise control er viktig ja, men ikke så mye på vinteren
thorris Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Hei! Fikk du bilen din helt i orden etter ombyggingen eller? motor og alt fungerer fint? Jeg har en e34 540 som jeg skal bygge om til manuell i vinter;)
Anderslien Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Hei! Fikk du bilen din helt i orden etter ombyggingen eller? motor og alt fungerer fint?Jeg har en e34 540 som jeg skal bygge om til manuell i vinter;) Ja, jeg fikk den til å gå helt ordentlig jeg. Eneste jeg ikke fikk til var å få bort den feilmeldingen i dashen (Nødprogram). Solgte bilen i Januar, og har ikke hørt noe fra han, så da går den vel fint fortsatt. Absolutt verdt å bygge om. Bilen blir noe helt annet. Går mye bedre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå