Gå til innhold

Erfaringer med ESS kompressor kit til M60?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det koster litt men vil nok tro det er verdt det. i følge ESS får du ikke noe mindre levetid på verken motor eller kasse.

hvor langt har bil/motoren din gått fra før?

pris ligger forresten på rundt 50 lapper ferdig montert og justert.

jeg snakket med en som hadde slik komp på en m62b40 og han var veldig fornøyd, bortsett fra litt treig support, noe som trolig skyldes at det var midt i fellesferien.

kjærringa hans fikk faktisk redskapen ned i 0.8 l/mil, og det klarer ikke jeg uten kompressor en gang. ;)

Skrevet
det koster litt men vil nok tro det er verdt det. i følge ESS får du ikke noe mindre levetid på verken motor eller kasse.

pris ligger forresten på rundt 50 lapper ferdig montert og justert.

jeg snakket med en som hadde slik komp på en m62b40 og han var veldig fornøyd, bortsett fra litt treig support, noe som trolig skyldes at det var midt i fellesferien.

kjærringa hans fikk faktisk redskapen ned i 0.8 l/mil, og det klarer ikke jeg uten kompressor en gang. ;)

vedr forbruk så lå jeg på over 1liter med Z3n. Den var blodtørst med kompressor..:)

Skrevet

Den har gått stygglangt hehe men jeg tenkte og overhale topper og sjekke sylinder slitasje, veivlager og oljepumpe, så da blir det noe mindre km på den så og si. Den står vel på 230k men tror nok den har gått lenger 280k er nok nærmere sannheten, var en sleiping av en selger som solgte den.

Skrevet

ESS mente at motoren klarte 500 000km med eller uten kompressor. samt 300 000km på kassen. nå veit ikke jeg om det bare var 4 litern eller alle m60 motorene, vet heller ikke om det er samme kasse på din?

og om jeg har forstått det rett, er det bare noen kuler (?) som må byttes når kassen begynner å fuske? har ikke giddet å satt meg inn i dette da det akkurat var montert helt ny kasse da jeg kjøpte bilen min. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...