oro2 Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Hei, Jeg skal lufte kjølesystemet, siden jeg har tatt av og på noen slanger og da har det sikkert kommet inn noe luft. Jeg har en Haynes-bok (Haynes Repair Manuals) og der står det at på biler med 4 sylindere må man også opne en lufteskrue som sitter på dekselet på termostaten i tillegg til den ved ekspansjonstanken. Stemmer dette? Jeg kunne ikke finne noe skrue der (ved termostaten) som så ut som en lufteskrue. Holder det å åpne skruen som sitter ved ekspansjonstanken? Hvor mye væske skal det være på? Skal det være akkurat på KALT-merket hvis jeg fyller på når den er kald? Eller er dette et minimumsnivå?
Hyggmaister Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Det skal fylles akkurat til "kaldt"-merket, ikke over. Tanken hvor kjølevæsken lagres kalles ekspansjostanken nettopp fordi kjølevæsken skal ha mulighet til å ekspandere her Da er det kanskje en fordel å ikke fylle så mye at driten går i lufta
turn-in Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Det er vel en overløpsslange på denne bilen også.
///Mysild Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 jeg gjorde det på en 318 jeg hadde før... fant heller ikke noen skrue, så jeg kjørt, og fylte på, kjørte mer fylte på, men har lært at det kan være lurt å få fronten høyt opp i lufta, og så bare stå å klemme på slangene når motoren er varm og bilen sviver og fylle på så mye som bare mulig
Ad|oS Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Det er vel en overløpsslange som "turn-in" skriver ovenfor som gjør at bilen kvitter seg med vann hvis den får for mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå