PenguiN- Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Ja, nå er snart tiden inne for motorvask På enkelte biler (motorer) jeg har hatt har det aldri vært et problem å ta motorvask, mens andre motorer har slått seg fullstendig vrang etter en motorvask..7 Serien jeg hadde hostet og harket etter motorvask f.eks..mens 325`n jeg hadde hadde plugger som badet i vann etter motorvask..Calibraene jeg har hatt startet og malte som katter etter litt motorvask...(og tildekking av fordelerlokket)... Jeg har altså en 2001 mod 318i...ikke åpent luftfilter..er det noen her inne som har tatt motorvask på en slik motor? (_trenger ikke råd og synspunkter fra folk som IKKE har tatt motorvask på denne spesifikke motoren_)...er jo en ganske "Ny" motor "Modell" så man skulle jo tro at denne var okei å ta motor vask på.. Tenker avfetting + hageslange..deretter la den stå på tomgang slik at vannet fordamper..
ellingz1 Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 heia jeg har hatt mortorvask på akkurat den motoren på min egen. sprayet ett middel som hete motorvask på (som garantert bare er avfettning som har fått ett anna navn). lot det ligge litt, slikt at ting løyser seg opp, tok en høytrykkspyler å spylte av, var forsiktig rundt tennplugger osv. jeg har åpent filter, så dekte det til. startet motoren etterpå med pansret åpent å lot det fordampe. ikke noe problem etterpå. kjør på, full gass
PenguiN- Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 Okei, så denne motoren er ikke så ømfintlig for slikt altså? V8ern jeg hadde tulla helt forferdelig og gikk ikke på alle sylindre osv etter motorvask så er litt skeptisk
pbk Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Både jeg og en kompis har vasket motoren på våre 2000 318i med avfetting og "moderat" høyttrykksspyling. Gikk helt fint på begge bilene.
PenguiN- Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 flotte greier! Rittmester, e jo godvær nesten i dag! skal vi møtes kl 5 hos pappa og ta oss en Vaskerunde?
ellingz1 Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 bare å vaske blir veldig fint etterpå, trust me...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå