johjoa Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Hei! Tenkte å være sporty i dag å skifte dekk på min "nye" bil og var glad og fornøyd dag jeg starta. Første bolten gikk faktisk bra... men det var vel den eneste rundt HELE bilen! jaja, jeg fikk opp alle bortsett fra de 5 som sitter på høyre forran. IkKE FAEN at de slapp! Så vi var å fant og satt på 1m lang arm på jævelskapet å prøvde det vi hadde av krefter. ikke faen! ikke snakk om... Så prøvde vi med å ha på rustoppløser og gi det noen minutter men neida ingenting. Noen som har noe forslag på hvordan jeg skal få av mitt fremre høyredekk?
bmwrasaren Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Kjøle ned boltene med Loctite kan gå. Men eller så er det bare ren makt som gjelder Husk å ta på Cobra slip når du monterer nye bolter
janpekra Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Prøv CRC Penetrating oil. (-Det er den beste-) Spray på (ikke spar) la det stå 5min, spray på mer, la stå i fem-ti min. så er det bare å skru av.
en325ic Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 er bare å ikke skru så jævlig hard til igjen så slipper du dette problemet! sett fast med 110nm
kazynor Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 bruk lufttrekker kjører 8 bars ladetrykk på min, kommer av med en gang
snes Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Bruk 5-56 rustløser og slå på med hammer. Bruk også latmannsarm for å få av boltene
Mikke1981 Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Er lurt å smøre inn bolten neste gang du setter den på ..
mhane Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 bruk lufttrekker kjører 8 bars ladetrykk på min, kommer av med en gang Luftutstyr er en vinner. Men ikke bruk det når du skal skru på igjen Har du ikke luftutstyr, kan du ta et vanlig hjulkryss og bygge opp med klosser eller lignende på motsatt side av den delen av krysset du setter inn på bolten slik at krysset ikke vrir seg under belastning. Bruk latmansarm, den lengste du finner og få noen til å belaste den samtidig som du gir noe kakk på armen med et passende redskap (feks, gummi slegge) Det er utrolig hvordan det hjelper å slå litt når du belaster hjulbolten/mutteren. Å slå uten at det er maks belastning blir som regel bare "skrelling" uten virkning.
johjoa Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg får ta lån lufttrekker på verktøyburet i morra.. hadde på rikelig med rustfjerner før jeg tok kveld i dag så jeg håper at det kan hjelpe til i morra. Kommer med oppdatering i morra når jeg forhåpentlig har fått av jævelskapen
kvammis Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Ikke alltid lufttrekker funker heller da... Stadig vekk på jobben må vi ta fremm gode gamle leddskaftet fordi lufttrekkeren ikke klarer det, men da sitter det GODT..
tams Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 kaster på OT her jeg: smarte løsninger på hvordan man får av bolt som er blitt rund?(verktøyet "tar" ikke lenger) er klar over at det sikkert finnes 100 måter det kan gjøres på, men vil sjekke likevel om noen sitter med en genistrek.
Bimmerlars Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 1" muttertrekker løsner de med. Hvis ikke de løsner da, så ryker bolten.
-fek- Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Hehe..mutter-trekker tek det til slutt om du pørver ei stund. Løsner til slutt. Men dei aller fleste skrus til boltene alt for mykje, må hugse på at dette setter seg noko JEVLIGT, som dere sikkert merker kvar gang dere skla bytte dekk Aluminium er ganske mjukt så i verstefall kan du øydelegge felgen om du skrur til for myke (helst ved bilige felger). Bruk også rett kon på boltene! hehe kan ofte vere eit problem at felgen setter seg på sjøve navet. Er ofte det beste å banke opå dekket på innsiden for at det skal sleppe taket.Eit godt tips kan vera å pussa ned rusten på navet før du setter på hjulet. Berre eit tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå