Gå til innhold

Noen som forstår hva TNT mener med dette?

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp her! :)

Jeg bestilte en pakke fra Koed, TNT har påbegynt reisen og har ankommet Norge. Det kom en ny "beskjed" på TNT Consignment Tracker, som lød:

Held Customs-awaiting Payment Of Duties/taxes From Receiver

Noen som kan fortelle meg hva dette betyr? Må jeg ringe og snakke, eventuelt sende penger til noen?

Mvh, Bernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den er levert til posten. Da jeg bestilte en pakke fra statene, fulgte jeg også med på hva som sjedde og sånt. Den siste meldingen jeg fikk fra USPS var: Attempted Delivery Abroad. Slik sto det i et par dager uten at noe hadde skjedd. Eneste var at jeg fikk en følgeseddel i posten, men ingen hente beskrivelser. Etter et par dager drar jeg ned på posten for å høre om pakken, og der var den.

Pakker som er sendt med posten i andre land (deriblant usps) kan spores på www.posten.no der står jo litt mer info.

Det fant jeg ut etter jeg hadde fått pakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trenger litt hjelp her! :)

Jeg bestilte en pakke fra Koed, TNT har påbegynt reisen og har ankommet Norge. Det kom en ny "beskjed" på TNT Consignment Tracker, som lød:

Held Customs-awaiting Payment Of Duties/taxes From Receiver

Noen som kan fortelle meg hva dette betyr? Må jeg ringe og snakke, eventuelt sende penger til noen?

Mvh, Bernt.

Betyr vel bare at pakken har ankommet tollen i norge.

Og at de har sendt deg regning på tollen, og venter på betaling før de kan sende varen videre.

Regner med at tingene nettopp har ankommet norge, og at du ikke har fått regningen enda. men den kommer fort :) '

Etter du har betalt (og evt fakse kvittering av betalingen til tnt for å får litt fortgang i det), så sender de tingene dine videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry viss jeg "og" stjeler tråden. men må man betale tollavgift å sånne ting når man bestiller fra utlandet?

hvis varen koster mer enn 200 kr, så må man betale toll.

Levrandør kan sende pakker som er dyrere enn dette som pakke/gave, da slipper man toll, men dette er ikke lovlig.

Koed gjør ikke dette, så det er ikke vits i å spørre de en gang.

(Står ganske tydlig på sidene deres at de ikke gjør dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...