Ellingsen B. Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 står også bakpå boten din..les der ang klage hvordan den skal forekomme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Du må skrive skriftlig klage fort som faen da de har kort klagefrist. Jeg har fått noen bøter jeg ikke skulle ha fått som jeg så har klaget på. Da har jeg seff fått svar tilbake med at klagefristen er ute. Forbannad møk.. skrev klage med en gang jeg kom meg hjem, så regner med jeg er innen for klagefristen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Bare å krangle til de gir seg, men det bildet duger nok ikke som et fullverdig bevis, kortet kunne du lagt der etter du fikk bota.. Står at parkeringsvakta har tatt bilde også...så man ser vel kortet ligger der da også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2007 står også bakpå boten din..les der ang klage hvordan den skal forekomme.. så det, så har skrevet inn en klage til carpark.no og lagt ved bilder av både kortet i bilen og selve kortet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hav Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Bare å krangle til de gir seg, men det bildet duger nok ikke som et fullverdig bevis, kortet kunne du lagt der etter du fikk bota.. Står at parkeringsvakta har tatt bilde også...så man ser vel kortet ligger der da også... Hei Be de idiotene om å sende deg det bildet i posten eller via mail. Si du vil se på "beviset" altså det bildet de har. Dem har ingen bilde og du kan kreve å se beviset før du betaler boten hvis du mener dem har gjort en feil. Så krev bildet, så vil nok boten falle bort relativt fort!! har skjedd med meg mange ganger.. bare ring å mas og klag! Mvh Hav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ringte i dag, men han hadde ikke sett på klagen min, så han kunne ikke hjelpe meg. De skulle sende meg ett brev i posten om hva som skjedde videre.. Stod der i dag også med kortet samme sted i bilen...Så tror vakta har glemt igjen øya hjemme eller noe... Men hvis klagen min ikke funker og de fortsatt mener jeg skal betale, noen som vet hvordan man bør gå fram? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ringte i dag, men han hadde ikke sett på klagen min, så han kunne ikke hjelpe meg. De skulle sende meg ett brev i posten om hva som skjedde videre.. Stod der i dag også med kortet samme sted i bilen...Så tror vakta har glemt igjen øya hjemme eller noe... Men hvis klagen min ikke funker og de fortsatt mener jeg skal betale, noen som vet hvordan man bør gå fram? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Tror det er lurt å få gjort ting skriftlig her. Ikke stol på verbale avtaler. Tv2 hjelper kan fungere. Ta eventuelt tlf til forbrukerrådet å spør for råd. Kjedelig få betalings anmerking om det går for langt. Litt førrevar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Bare slap helt. Hvis du har tillatelse til å stå der, og de ikke har bevis for at parkerings tillatelsen ikke lå i vinduet, da er der lite de kan gjøre. Sender de deg regning da betaler du ikke. Du sender brev igjen hvor du ber om bevis mot din påstand. Fortsetter de å sende regning, sender du bare samme brev igjen. Kommer der inkasso opkrevning, da sender du brev til Inkasso firmaet; Dette er ikke en inkasso sak, men en tviste sak mellom meg og "parkerings firmaets navn her" De bedes derfor venligst fremsende et null opgjør på inkasso kravet Du behøver ikke forklare deg over for dem eller skrive noe mere end ovenstående. Inkasso selskapet har da ikke lov å gjøre annet end å fremsende null opgjør og gi parkerings selskapet beskjed om dette. Det er nu op til parkerings selskapet å ta saken videre til konflikt rådet hvis dem ønsker det. Inkasso selskaper kan ikke gjøre noe som helst i tviste saker selvom de gjerne vil at folk skal tro det. Dette veit jeg da jeg driver selvstændigt og fik slengt dette senarioet i fjeset til min store overraskelse på et kurs. Folk som ikke vil betale, kan faktigst dra betalingen uuuuuutroligt langt......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPålwer Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Har du bevis som sier du kan stå der er det bare å nekte å betale boten. SKulle da bare mangle. Sleipe åler dissa park selskapa,hater dem. hehe! Sjøl om jeg aldri har fått bot. Tilogmed hørt at dem har skrivi bøter på ambulanser og kommunale biler i lillestrøm. Fin måte å flytte penger på innad i komunen det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 husk at parkeringsselskaper kan kreve at du først må betale så gjennomgår de din klage og de tilbakebetaler. Det pleier å stå bakpå boten. Er faktisk veldig mange klagesaker på parkering som går igjennom der "parkeringssynder" får tilbake penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 husk at parkeringsselskaper kan kreve at du først må betale så gjennomgår de din klage og de tilbakebetaler. Det pleier å stå bakpå boten. Er faktisk veldig mange klagesaker på parkering som går igjennom der "parkeringssynder" får tilbake penger.. Som nevnt over gjeld det kun private firma, ikkje offentlige (kommunale/fylkeskommunale). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hmmm, jeg kunne egentligt godt tenke meg å se den paragraf i lovgivningen som giver et privat selskap lov til å fakturere folk for en service de ikke har fått/bestilt Bot eller ikke bot, kan da umuligt vere lovlig å kreve penge av folk før det er fastsat om man egentligt skal betale eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Tviler på at det beviset ditt lå så synlig som på bildet ditt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Parkeringsvaktene har jo digitalkameraer om dagen og tar stort sett alltid bilder av bilen som de bøtlegger. Hvis P-beviset ditt lå så synlig så ser de det på side egne bilder og saken bør da være grei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå