Gå til innhold

Bygge i E34


Anbefalte innlegg

Hei.. Har ordnet meg med "rættle" anlegg til bilen. Men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Har bygd en del anlegg tidligere, men ønsker å høre hva folk her har gjort for å få BEST lyd i bilen..

Anlegget:

Komplett rockford front og bak..

1. stk. Pioneer DEH-rs88 spiller.

2. stk Pioneer 12" 3000W subwoofere

1. stk Soundmagus X.1502 mono forsterker..

Skulle egentlig kjøpe RF 15001.bd men fant forsterkeren det med 1500W RMS@1ohm så måtte prøve:P

Hvile/n kasse skal jeb bygge.. Portet - lukket? Hel eller delt? Eller 2 single kasser?

Håper på gode svar folx:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bygde mine 2 stk 12" i en kasse med bassreflex rør. plasserte 2 4" rør over og under hverandre mellom subbene og plasserte subbene mot bakseteryggen. tok ut skiposen å la armlene ned slik at det ble åpent mellom kassa å kupeen, spilte da 134,9db uten å måtte borre hull i noe av stålet! jeg har 2stk jbl p1222 med rf sin 10001db forsterker. jeg hadde den sound magus forsterkern før, min mening er at du bare kan kaste den. hadde min i 1 månede før den ble sprengt. ikke akkurat kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Regner med den er bare bajs shu.. men måtte bare prøve til den prisen:) Leste litt på pioneer sine sider.. og dem anbefaler lukket kasser på sine bassere... :S Men ønsker egentlig ikke det, får ikke helt den runde og fine lyden som med portet da.. Hadde portet på peugeot'n jeg hadde før, og tror det er noe av det beste jeg har vært med og bygd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det blir samme "trykke" mad lukket kasse. e34 er ganske vanskelig å få mye trykk i utn å skjære hull i ståle mellom kupeen å bagasjerommet. derfor satt jeg kassen med portene mot hullet for ski posen. ble ganske fornøyd med 134,9 og andre plassen på emma konkuransen på verdaln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. Vet det blir 500W rms for lite.. Men tenkte jeg skulle prøve den bare.. Skal skaffe meg RF 1500.1.bd.. Har flere kompiser på Bilradion men allj si lukka:P Men får vel bygg mæ en på 50L eller 100L. Er jo 30L lukket..

Og jeg vet ikke om jeg skal sette de med magneten ut av kassen mot skiltet.. og portene mot skiposen..? 2 porter vertikalt mot skiposen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en slik forsterker på en sånn subb jeg. syns egentli det var litt lite og, di skulle nokk ha hatt 2 sånne forsterkere. hadde 50l pr sub jeg sånn ca. jeg had spolene inn i kassen, har ikke prøvd med spolene utover. kan jo bli bra. monterte mine spoler inn mot kassen pga bagasje plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

porta kasse er best i e34 :) syns jeg da ;) prøv ei kasse på 92 liter å sette begge subbene i,husk å sette i skillevegg, å portene opp gjennom hatthylla, kompis av meg har det, syns det er ganske så bra jeg ;)

har selv prøvd med port gjennom hatthylle, hadde da en cadens wild beast i 70 liters mdf porta kasse, en farad kondensator, å en eller anna rf forsterker, skulle yte 1000w rms i allefall.. jeg spydde til slutt, greide ikke fokusere, å tenna klappra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...