Stb Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Har for en mnd siden skaffet meg en 528 e39. Etter å ha kjørt den en ca 2000 km, har jeg fått beskjed om check coolant level 2 ganger. Har fyllt etter i underkant av 1liter på denne tiden.Kan dette skyldes gåen toppakning? eller har det ville ha gått mere kjøleveske hvis dette var årsaken? Noen andre tips?
Magge Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 sjekk alle slangeklemmer. kan jo vær at det leker litt en plass. Visst ikke du finner noe. kan du trykkteste kjølesystemet ditt. da ser du om det leker noen plass. en slange eller noe. Hvis det hadde vert toppen ville det vel vært vann i oljen (oljen vil bli hvit på farge) eller at bilen ryker en del (hvit røyk). Sjekk desse 2 tingene du. Dette me gåen topp har ikke jeg helt peil på. Så noen andre må svare helt sikkert der. For vet ikke helt om det hetes at symptomene kommer av litt eller skikkli gåen topp
jon///M Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 er topp pakninga gåen skal du vel ta av olje påfyllings lokket å se at det danner seg hvit skum der, tror jeg. hadde prob med dett på min e34 også, viste seg at den koblinga på radiator var av plast og at dette hadde sprukket. måtte ha ny radiator, kosta ca 5000 tror jeg
The_transporter Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 sjekk at radiatorlokket er skrudd SKIKKELIG igjenn og da min er VELDIG hard å skru igjenn.. må bruke begge hendene og makt for å få det tett og lufteskruene også da.. de må være helt igjenn men ikke ta i på de da.. ryker tvert
KalMar Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 det kan jo bare være noe så enkelt som vannpumpa.... skjek om det er noen slark i den....
Olaisen Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 Nederste slangen på radiatoren har en lei tendens til og dryppe noen dråper her og der, sjekk den.
nokian Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 Vet ikke så mye om e39, men på min e46 hadde jeg tilsvarende lekasje og årsaken viste seg å være en liten sprekk i termostathuset. Kostet ca 800 for et nytt.
KalMar Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 det kan jo bare være noe så enkelt som vannpumpa.... skjek om det er noen slark i den....
øystein andre Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 vist du har en bolt på høyre sida på radiatoren så kan det være pakninga på den å
Stb Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2007 Er vel greit få trykk testa kjølesystemet da, siden feilkilden kan være på flere plasser!
touring Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 hadde ein liten lekkasje eg og,vart tett etter at eg skifta o ringen på termostaten og ein pakning på termostathuset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå