Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for en mnd siden skaffet meg en 528 e39. Etter å ha kjørt den en ca 2000 km, har jeg fått beskjed om check coolant level 2 ganger. Har fyllt etter i underkant av 1liter på denne tiden.Kan dette skyldes gåen toppakning? eller har det ville ha gått mere kjøleveske hvis dette var årsaken? Noen andre tips?

Skrevet

sjekk alle slangeklemmer. kan jo vær at det leker litt en plass. Visst ikke du finner noe. kan du trykkteste kjølesystemet ditt. da ser du om det leker noen plass. en slange eller noe. Hvis det hadde vert toppen ville det vel vært vann i oljen (oljen vil bli hvit på farge) eller at bilen ryker en del (hvit røyk). Sjekk desse 2 tingene du. Dette me gåen topp har ikke jeg helt peil på. Så noen andre må svare helt sikkert der. For vet ikke helt om det hetes at symptomene kommer av litt eller skikkli gåen topp

Skrevet

er topp pakninga gåen skal du vel ta av olje påfyllings lokket å se at det danner seg hvit skum der, tror jeg. hadde prob med dett på min e34 også, viste seg at den koblinga på radiator var av plast og at dette hadde sprukket. måtte ha ny radiator, kosta ca 5000 tror jeg

Skrevet

sjekk at radiatorlokket er skrudd SKIKKELIG igjenn og da :P min er VELDIG hard å skru igjenn.. må bruke begge hendene og makt for å få det tett :(

og lufteskruene også da.. de må være helt igjenn :P men ikke ta i på de da.. ryker tvert :P

Skrevet

Vet ikke så mye om e39, men på min e46 hadde jeg tilsvarende lekasje og årsaken viste seg å være en liten sprekk i termostathuset. Kostet ca 800 for et nytt.

Skrevet

hadde ein liten lekkasje eg og,vart tett etter at eg skifta o ringen på termostaten og ein pakning på termostathuset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...