Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytta til vinterdekk her om dagen og oppdagen at ASC lampa blinker hver gang jeg kjører i en sving og har gasspedalen inne (skjer ikke når cruisekontrollen er koblet inn) ved rolig gassing skjer ikke dette, kun om jeg gir litt mer gass..rare saker..skulle kjøre forbi en bil i oppoverbakke idag, la meg ut, ga full gass og bilen bråka fælt, kutta ned på turtallet og ASC lampa lyste som faen...rare saker...aldri skjedd før med bilen (E32 735iA 1990)

dekkene er yokohama 245-40/18 bak og 225-45/18 foran piggfri vinterdekk og bilen har 100prosent sperre!!!

Skrevet

Har du sjekket lufttrykket i vinterdekkene?

Er det stor forskjell i lufttrykket kan dette gi seg utslag på ASC systemet.

Vet at folk har oppdaget punktering som følge av dette, lenge før hjulet var flatt.

Skrevet

Det er nettop det lampa varsler, dårligt grep, det er mye som kan forårsake dette, men et eksempel, hadde bakdekk som ble veldigt slitt, uten at jeg hadde forventet det, og da begynte lampa og lyse i svinger osv.

så sjekk mønster, dekktrykk etc, dvs alt som kan påvirke dekkgrepet! :)

Skrevet

bakdekkene er nye og har vel lufttrykk slik de skal ha det...var iallefall det de folka på dekksjappa fylte på..hmm..men skal sjekke lufttrykk..må bare skaffe nye nøkler og ny defa alarm kontroll..klarte å miste nøklene på byen;(

Skrevet
bakdekkene er nye og har vel lufttrykk slik de skal ha det...var iallefall det de folka på dekksjappa fylte på..hmm..men skal sjekke lufttrykk..må bare skaffe nye nøkler og ny defa alarm kontroll..klarte å miste nøklene på byen;(

Kan vere så enkelt som at du har nye bakdekk. Rulleomkretsen vil bli litt større enn framdekka, dermed trur bilen at det er forskjell på farten framme og bak...

Skrevet

jeg har ikke sveisa, er nok forrige eier som har sveisa ja.. men blinka ikke med sommerdekka som jeg også hadde forskjellig dimensjon på

245-35/18 foran og 265-30/18 bak....

Skrevet

er nok lufttrykk i dekka...prøvde å kjøre med ASC utkoblet og merket ikke no særlig til skrensing...men den ASC lampa lyser som besatt med engang jeg gir på litt gass..tenkte det var noe galt med den, så bytta tilbake til sommerhjul, men da lyste ikke lampa ved kickdown/hard gass eller i svinger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...